تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 - 22:27
کد خبر : 90670

پیش بینی بورس فردا ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه عواملی بر بورس تاثیرگذار است و باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم. شاخص کل بورس در پایان ساعت معاملات بازار امروز افت ۰٫۱۳ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱٫۵۱۸ میلیون واحدی قرار گرفت. دیگر نماگر بازار سهام که نماینده سهام کوچکتر بازار است، عملکرد بهتری نسبت به شاخص

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه عواملی بر بورس تاثیرگذار است و باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم. شاخص کل بورس در پایان ساعت معاملات بازار امروز افت ۰٫۱۳ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱٫۵۱۸ میلیون واحدی قرار گرفت. دیگر نماگر بازار سهام که نماینده سهام کوچکتر بازار است، عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل نداشت و افت ۰٫۳۶ درصدی را پشت سر گذاشت. برخلاف انتظاراتی که به واسطه رشد قیمت دلار رخ داده بود شاخص‌های بازار سهام امروز ریزشی بودند.

سیگنال ارزش معاملات به بورس فردا

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بااحتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۳۶۳۷ میلیارد تومان رسید، از این میان شاهد خروج پول ۴۸۶ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات سهام بودیم. بنظر می‌رسد فعالین بازار سهام بازارهای موازی را فعلا ارزنده‌تر از سایر بازار سرمایه درنظر می‌گیرند و هنوز با این بازار آشتی نکرده‌اند.

جریانات نقدینگی بازار سرمایه امروز

پیش بینی بورس فردا

روند شاخص کل طی بازار امروز افت و خیزهای متعددی را پشت سر گذاشت. اما به واسطه اینکه شاخص کل در پایان امروز شیبی نزولی را طی کرد، می‌توان این پیش بینی را داشت که فردا هم شاهد چربش عرضه‌ها بر تقاضا در آغاز ساعت معاملاتی باشیم. احتمال آن می‌رود شاخص کل بورس فردا در دامنه منفی کار خود را آغاز کند. اما برای اینکه روند آتی بورس فردا را پیش بینی کرد نیاز است تا نگاهی به وضعیت تکنیکالی شاخص کل داشته باشیم.

روند شاخص‌های بازار سهام
روند شاخص‌های بازار سهام

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ،  از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس وارد روند نزولی کوتاه مدتی شده است و مادامی که خط روند نزولی ترسیم شده به بالا شکسته نشود، این روند نزولی به قوت خود پابرجاست. همانطور که پیش بینی می‌شد شاخص کل بورس با برخورد به این مقاومت داینامیک تنزل پیدا کرد. از نظر تکنیکالی بدون در نظر گرفتن رفتار قیمتی دلار پیش بینی کاهشی را می‌توان برای این شاخص درنظر گرفت. لازم به ذکر است که در اندیکاتور RSI شاخص کل هم هنوز سیگنال و الگوی بازگشتی و صعودی مشاهده نمی‌شود.

شاخص کل بورس ( روزانه – لگاریتمی )
شاخص کل بورس ( روزانه - لگاریتمی )

نرخ دلار در بازار آزاد امروز تا حوالی ۳۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد. اما نرخ دلار نیما که محرک و پیشران سودسازی شرکت‌ها است هنوز رشد خود را شروع نکرده است و اختلاف وحشتناک زیاد ۳۱ درصدی را با دلار آزاد پیدا کرده است. به گفته برخی کارشناسان مادامی که این نرخ اختلاف خود را با دلار آزاد جبران نکند نمی‌توان انتظار رشد کلیت بازار سهام را داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....