تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 22:35
کد خبر : 94141

پیش بینی بورس فردا ۲۲ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۲ تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران امروز نیز شرایط سختی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس با کاهش ۰.۲۷ درصدی همراه شد. البته این کاهش تا نیمه معاملات

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم.
بورس تهران امروز نیز شرایط سختی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس با کاهش ۰.۲۷ درصدی همراه شد. البته این کاهش تا نیمه معاملات بیش از ۰.۵ درصد بود اما به مرور با بهبود تقاضا در گروه خودرویی، کمی از این ریزش جبران شد. شاخص هم‌وزن اما معاملات پرعرضه‌ای را تجربه کرد و یک درصد از ارتفاع خود را از دست داد.
ارزش معاملات امروز نیز رکوردشکنی کرد و با ثبت عدد ۲۸۵۹ میلیارد تومانی، رکورد کمترین مقدار ۴ ماه اخیر را شکست. خروج ۴۵۶ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی از چرخه معاملات نیز نشان داد که همچنان برخی از سهامداران، خروج از بازار را به ماندن این چنینی ترجیح می‌دهند.

تغییر صف‌ها خرید و فروش بورس
تغییر صف‌ها خرید و فروش بورس

بازارهای جهانی و ریزشی که پایان ندارد

بازارهای جهانی امروز نیز به ریزش‌های اخیر خود ادامه دادند و گویا هنوز مانع محکمی مقابل مسیر سراشیبی کامودیتی‌ها وجود ندارد. نفت برنت که بهترین عملکرد را بین کالاهای پایه داشته است، امروز به حوالی ۱۰۲ دلار برگشت و این درحالی است که همین دو ماه پیش توانسته بود به ۱۲۸ دلار نیز برسد. مس امروز تا حوالی ۷۴۰۰ دلار رسید و طلا نیز ۱۷۳۸ دلار به ازای هر انس معامله می‌شود.
فردا روز مهمی برای بازارهای جهانی خواهد بود. نرخ تورم آمریکا برای ماه ژوئن فردا منتشر خواهد شد و این موضوع پس از ثبات نرخ بیکاری ایالات متحده می‌تواند مسیر پیش روی بازارهای جهانی را مشخص کند. البته این آمار پس از معاملات فردای بورس تهران منتشر می‌شود اما همین انتظار کافیست که برای فردا نیز معاملات جذابی را پیش‌بینی نکنیم.

خودرویی‌ها و یک داستان تکراری

امروز خبر انتشار ارزشگذاری بلوک سهام شرکت‌های خودروسازی در مجمع وساپا باعث شد که در نیمه معاملات امروز، تقاضایی در سهام این گروه ایجاد شود که به واسطه آن خگستر حتی توانست به صف خرید برسد اما در نهایت این تقاضا نیز با همان قدرت ادامه نداشت و عرضه‌ها بار دیگر خودنمایی کردند.
این موضوع فارغ از اینکه هفته آینده گزارش ارزشگذاری این بلوک‌ها منتشر خواهد شد یا نه، اتفاقی است که به مرور اهمیت خود را از دست داده است. تاکنون چندین بار و از کانال‌های مختلف وعده مشخص شدن قیمت بلوک سهام خودروسازان منتشر شد که در نهایت بدون هیچگونه اتفاقی بی‌نتیجه ماند. بنابراین انتظار می‌رود که فردا نیز دوباره از عطش تقاضای ایجاد شده کم شود و معاملات متعادل‌تری را برای این گروه شاهد باشیم.

روندها از بورس فردا چه می‌گویند؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، همانطور که در تصاویر زیر نیز پیداست، شروع بورس امروز با فشار عرضه نسبتا زیادی همراه بود اما در نیمه معاملات به دلیل خبر خودرویی‌ها، تقاضایی نسبی در بازار شکل گرفت و باعث برگشت بخشی از ریزش ابتدایی شد اما همانطور که پیداست، این برگشت نتوانست تا انتهای بازار باقی بماند و در نهایت شاخص بورس با حالتی خنثی به کار خود پایان داد.
تعداد صف‌های خرید و فروش نیز دقیقا صحبت‌های بالا را تایید می‌کند. تعداد صف‌ها به عنوان شاخصی برای عرضه و تقاضا در بازار، روزی سینوسی را پشت سر گذاشت و پس از یک رفت و برگشت، درنهایت با برتری عرضه‌ها کار خود را به پایان رساند.

تغییرات شاخص کل بورس
تغییرات شاخص کل بورس

حمایت تکنیکالی می‌تواند مانع از ریزش بورس شود؟

با نگاهی به نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس و همانطور که در پیش بینی روز گذشته نیز عنوان شد، پیداست که حمایت ۱.۴۸ میلیون واحدی امروز توانست باعث واکنش کندل‌ها شود. اینکه این حمایت چقدر قدرتمند است و آیا می‌تواند باعث برگشت بورس شود، سوال بسیار سختی است اما از آنجایی که از لحاظ تکنیکال کلاسیک از قدرت بالایی (از منظر اعتبار خط روند و سقف و کف‌های گذشته) برخوردار نیست، احتمال برگشت بازار از این منطقه کمی بعید به نظر میٰ‌رسد. حمایت بعدی پس از این محدوده، ۱.۴۵ میلیون واحد خواهد بود.
طبق صحبت‌های گفته شده، به طور کلی برای بازار فردا نیز شرایطی شبیه به روزهای گذشته اما با فشار عرضه کمتری انتظار داریم و پیش بینی می‌شود که شاخص‌های بازار سرمایه به سمت صفر تابلو گرایش داشته باشند.

تحلیل شاخص کل بورس
تحلیل شاخص کل بورس

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....