تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400 - 21:11
کد خبر : 70573

پیش بینی بورس فردا ۲۲ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲۲ آذر ۱۴۰۰

 بورس امروز نیز بی‌رمق‌تر از روزهای گذشته به کار خود پایان داد، در حالی که مجددا شاهد اختلال در عملکرد کارگزاری‌ها در یک ساعته پایانی بازار بودیم. اتفاقی که قبلا در بهترین و اوج بازار به کرات دیده می‌شد. در هر صورت حتی اگر این اتفاق نیز در بازار امروز رخ نمی‌داد انگیزه‌ای برای ورود سرمایه

 بورس امروز نیز بی‌رمق‌تر از روزهای گذشته به کار خود پایان داد، در حالی که مجددا شاهد اختلال در عملکرد کارگزاری‌ها در یک ساعته پایانی بازار بودیم. اتفاقی که قبلا در بهترین و اوج بازار به کرات دیده می‌شد. در هر صورت حتی اگر این اتفاق نیز در بازار امروز رخ نمی‌داد انگیزه‌ای برای ورود سرمایه وجود نداشت و آنچه وجود داشت بازاری تماما به رنگ قرمز بود.

در نتیجه تمام ناامیدی‌های حاکم بر بورس، شاخص کل امروز افت حدودا ۱.۸ درصدی را ثبت کرد و به ۱.۳۲ میلیون واحد رسید. ارزش معاملات خرد در ادامه روند نزولی خود به ۲.۲ همت رسید. حقیقی‌ها نیز برای ۱۴ امین روز متوالی به طور جدی در جایگاه فروشنده ظاهر شدند و خروج پول ۵۲۰ میلیارد تومانی را رقم زدند.

افزایش نرخ خودرو و خساپا اثر چندان بالایی بر بازار نداشت. حتی احتمال حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه امسال به اضافه حذف قیمت‌گذاری دستوری ارز در سامانه نیما نیز انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاران ایجاد نکرده است.

نکته قابل توجه امروز کاهش میزان صف‌های فروش در ساعاتی از بازار بود که توسط حقوقی‌ها صورت گرفت اما به دلیل حجم بالای عرضه‌ها، صف‌های فروش دوباره در روند صعودی قرار گرفتند. در مورد ساعات پایانی بورس امروز به دلیل اختلال پیش آمده نمی‌توان اظهار نظر خاصی کرد اما در ۱۰ دقیقه پایانی مجددا اندکی از صف‌های فروش کاسته شد.

به طور کلی در پیش بینی بورس فردا دلیل منطقی و محکمی برای بازگشت بازار دیده نمی‌شود، اما به دلیل حضور بیشتر حقوقی‌ها در بازار امروز می‌توان انتظار داشت این اتفاق مجددا تکرار شود و از بار صف‌های فروش کاسته شود.

d9705cae e8b4 4f5a a70f 0c3442cbd5a8 SunDec122021 اقتصاددان نوشته

از طرف دیگر از دید تکنیکالی شاخص کل در یک کانال نزولی کوتاه مدت در حال نوسان است که به تازگی به میدلاین این کانال پولبک زده و دوباره افت کرده است اما نکته مهم این است شاخص کل در سطح ۱.۳۱۲ میلیون واحد دارای حمایت است که این حمایت در روز آینده می‌تواند موجی از تقاضا را ایجاد کند. اندیکاتور RSI نیز اکنون به منطقه حمایتی ۳۰ بسیار نزدیک است و این عامل نیز می‌تواند تئوری ورود یک موجی از تقاضا را در اواسط بازار تقویت کند. با توجه به شرایط کنونی بازار احتمال از دست رفتن حمایت‌های اشاره شده زیاد است و اگر این سطوح سبب واکنشی را در بازار سبب نشوند هدف بعدی شاخص کل سطح ۱.۲۷ میلیون واحد خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....