تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 18:55
کد خبر : 83775

پیش بینی بورس فردا ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

بورس امروز همانطور که پیش بینی می‌شد، روندی منفی به خود گرفت و با وجود شکل‌گیری موج‌هایی از تقاضا در برخی لحظات، بازهم قدرت عرضه‌ها بر خریداران چربید و شاخص بورس با ثبت عددی منفی به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس امروز ۰.۳۵ درصد کاهش داشت و در زیر سطح ۱.۴۵۹ میلیون واحدی قرار

بورس امروز همانطور که پیش بینی می‌شد، روندی منفی به خود گرفت و با وجود شکل‌گیری موج‌هایی از تقاضا در برخی لحظات، بازهم قدرت عرضه‌ها بر خریداران چربید و شاخص بورس با ثبت عددی منفی به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس امروز ۰.۳۵ درصد کاهش داشت و در زیر سطح ۱.۴۵۹ میلیون واحدی قرار گرفت. در طرف مقابل اما شاخص هم‌وزن همچون روز چهارشنبه بازدهی مثبتی داشت و توانست ۰.۱۹ درصد رشد کند.
ارزش معاملات نیز امروز نسبت به اوج خود در سال جدید فاصله نسبتا زیادی گرفت و عدد ۵۳۲۹ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. خروج پول نیز تداوم یافت و شاهد خروج ۲۷۲ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی از چرخه معاملات و همچنین خروج ۶۲ میلیارد تومان پول از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.
اقبال سهامداران به نمادهای کوچک بازار به دلیل شرایط موجود یکی از مهم‌ترین نکات بورس امروز و چهارشنبه بود که در ادامه به بررسی تداوم این موضوع و یا احتمال چرخش بازار می‌پردازیم. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

خودنمایی سهام کوچک در این روزها

همانطور که اشاره شد، چند وقتی‌ست که صنایع و سهام کوچک بازار شرایط بهتری را نسبت به بزرگان دارند و به نظر می‌رسد سرمایه‌های بزرگی را به سمت خود جذب کرده‌اند.
طی هفته‌های قبل بحث بازارهای جهانی و خوش‌بینی به مذاکرات، از اصلی‌ترین بهانه‌های رشد بورس بودند که بیشتر خود را در صنایع و سهام بزرگ نشان می‌دادند. در روزهای گذشته به دلیل افزایش نگرانی به مذاکرات هسته‌ای، گروه خودرویی که نقش لیدری بازار را برعهده گرفته بود، روندی نزولی به خود گرفت و بخشی از بازدهی خود را پس دادند. بازارهای جهانی نیز کمی از سقف‌های خود فاصله گرفتند که این موضوع نیز بر شدت عرضه‌ها در صنایع بزرگ افزود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان، در سهام کوچک اما شرایط متفاوت دنبال می‌شود. بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تایید این موضوع توسط دولت در روز جاری، باعث شد که اقبال به سمت صنایع وابسته به این ارز بیشتر شود. صنایعی مانند صنعت غذایی و دارویی نمونه مشخصی از کوچ سرمایه به سمت این صنایع است که باعث شده در روز منفی شاخص کل بورس، شاخص هم‌وزن بازدهی مثبتی را به ثبت برساند.

از نکات جالب دیگر وضعیت متفاوت سهام در صنایع است. برای مثال امروز نماد خبهمن در گروه خودرو توانست برخلاف دو غول دیگر این گروه به صف خرید قابل توجهی برسد. نماد شبریز در صنعت پالایشی نیز از دیگر نمونه‌های این موضوع است. این اتفاق نشان می‌دهد که تمایل خریداران به سمت سهامی است که کمتر از دیگر هم‌گروهی‌های خود در چند وقت گذشته رشد کرده‌اند.

امید شاخص بورس به حمایت تکنیکالی

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس- ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس- ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

با نگاهی به نمودار تکنیکالی شاخص بورس، مشخص است که شاخص کل امروز با برخورد به حمایت نه چندان قدرتمند خود در حوالی محدوده ۱.۴۵۷ میلیون واحدی برگشت داشت و به سمت بالا متمایل شد. این موضوع نشان می‌دهد که با توجه به وجود موج‌هایی از تقاضا در معاملات امروز، می‌توان انتظار برگشت سهام بزرگ در بورس فردا را داشت. در اندیکاتور RSI نیز فردا احتمال برخورد به مرز ۷۰ و ادامه روند صعودی بالا به نظر می‌رسد. در صورتی که عرضه‌ها اجازه برگشت شاخص را ندهند، احتمال اصلاح تا حوالی ۱.۴ میلیون واحدی نیز وجود دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....