تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 22:06
کد خبر : 94022

پیش بینی بورس فردا ۲۱ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۱ تیر ۱۴۰۱

 برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران امروز درحالی به کار خود پایان داد که بیش از ۸۵ درصد نمادها در محدوده منفی دامنه نوسان به کار خود پایان دادند. شاخص

 برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران امروز درحالی به کار خود پایان داد که بیش از ۸۵ درصد نمادها در محدوده منفی دامنه نوسان به کار خود پایان دادند. شاخص کل بورس با ثبت کاهش ۰.۷۳ درصدی نماگر خوبی برای شدت عرضه‌ها نبود اما شاخص هم‌وزن با ریزش ۱.۵۱ درصدی به طور کامل نشان از شرایط نامناسب معاملات امروز بازار سرمایه داشت.
ارزش معاملات امروز نسبت به روز شنبه بهتر بود و دوباره وارد کانال ۳هزار میلیارد تومان شد که البته علت اصلی آن را می‌توان به فشار عرضه‌ها نسبت داد. ارزش معاملات امروز به ۳۴۵۰ میلیارد تومان رسید که خروج بیش از ۸۰۰ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی، ۲۷ درصد از ارزش کل معاملات بود و نشان از قدرت فروشندگان در کنار بی‌رمقی خریداران دارد.
در پیش بینی روز گذشته نیز اشاره شده بود که به احتمال زیاد بورس امروز به دلایل مختلفی روندی نزولی به خود بگیرد و برگ برنده در دست فروشندگان باشد.

ترس بورس تهران مقطعی است؟

با نگاهی به عوامل ریزش روزهای اخیر بورس، می‌توان دریافت که برخی از این عوامل صرفا شوکی کوتاه‌مدت را وارد می‌کنند اما برخی دیگر از این عوامل می‌توانند مدت‌ها گریبان‌گیر بورس تهران شوند.
بحث خبر پیش‌نویس وزارت صمت در رابطه با عرضه و قیمت‌گذاری محصولات در بورس کالا به تنهایی و تا قبل از تایید یا رد آن، یک شوک منفی را مانند دو روز گذشته به بازار سرمایه وارد می‌کند اما در صورتی که این پیش‌نویس تصویب شود، آنگاه بسیاری از شرکت‌ها را با کاهش فروش و سودآوری چشمگیری مواجه خواهد کرد. صنایعی مانند گروه فلزات، پتروشیمی، سیمان و جدیدا خودرو نیز جزو صنایعی هستند که از این موضوع بیشتر تاثیر می‌‌پذیرند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در معاملات فردا نیز معامله‌گران با ترس بیشتری به این صنایع نگاه کنند.
ریزش بازارهای جهانی نیز از دیگر عوامل اصلی ریزش بازار سرمایه طی روزهای گذشته بوده است. با توجه به افزایش سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی در دنیا برای کنترل تورم ایجاد شده، بازارهای جهانی به خصوص کامودیتی‌ها با کاهش قیمت زیادی همراه شدند که این موضوع چشم‌انداز سودآوری را برای شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه کاهشی کرده است. این موضوع به دلیل حساسیت بیشتری که نسبت به اتفاقات سیاسی و اقتصادی (به طور مشخص افزایش نرخ بهره و ادامه جنگ روسیه و اوکراین) دارد، احتمالا تا مدت‌ها تاثیر خود را از دست ندهد.

تکنیکال خبر از برگشت بازار می‌دهد؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، چندین بار پیش‌بینی‌های گذشته نیز اشاره شد که پس از شکست حمایت شاخص کل بورس در محدوده ۱.۵۱ میلیون واحدی، حمایت بعدی حوالی ۱.۴۸ میلیون واحد خواهد بود. حال که شاخص کل پس از ریزش امروز به محدوده ذکر شده نزدیک شده است، انتطار می‌رود که بتواند واکنش مثبتی به این عدد نشان دهد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

به طور کلی انتظار می‌رود که معاملات فردا با فشار فروش بالایی شروع شود اما به مرور و با رسیدن شاخص کل به عدد ۱.۴۸ میلیون واحدی، تقاضا قوت گرفته و شاهد برگشتی نسبی باشیم اما به دلایل مهمی که در بالاتر ذکر شد، بعید است این برگشت ادامه‌دار باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....