تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 21:11
کد خبر : 63399

پیش بینی بورس فردا ۱۹ مهر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۱۹ مهر ۱۴۰۰

در جریان بازار امروز همچنان شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام و همچنین ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم. براساس داده‌های گذشته‌نگر غالبا زمانی که شاهد ورود به پول به این صندوق‌ها بوده‌ایم بازار سهام نتوانسته است که روندی صعودی و پر قدرت به خود بگیرد. برای اینکه بتوان نسبت به پیش بینی

در جریان بازار امروز همچنان شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام و همچنین ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم. براساس داده‌های گذشته‌نگر غالبا زمانی که شاهد ورود به پول به این صندوق‌ها بوده‌ایم بازار سهام نتوانسته است که روندی صعودی و پر قدرت به خود بگیرد.
برای اینکه بتوان نسبت به پیش بینی بورس فردا دید نسبتا دقیقی داشت نیاز است تا مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار بر بازار را مورد توجه قرار داد که این مشخصه‌ها عبارتند از دلار، نرخ بهره در بازارها اعم از اوراق اخزا و بازار بین بانکی و وضعیت حاکم بر شاخص‌ها و صنایع.

تحلیل قیمت دلار

دلار تهران در خلال معاملات امروز بازار سهام در نرخ ۲۷۸۵۰ تومان کار خود را آغاز کرد و در پایان بازار با نرخ ۲۷۸۰۰ تومان زنگ پایان معاملات بورس به صدا درآمد. اما با نگاه تکنیکالی به نرخ دلار متوجه خواهیم شد که دلار با برخورد به مقاومت استاتیک خود با تغییر جهت داده است. از جمله مهم‌ترین مواردی که باید مورد توجه واقع گردد واگرایی میان دو قله دلار و اندیکاتور RSI آن است که نشان دهنده ضعف خریداران در مقابل فروشندگان است. از طرفی هم خط حمایتی موجود در اندیکاتور RSI شاخص دلار هم رو به پایین شکسته شده است.
دیگر اندیکاتور مهمی که وضعیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است می‌توان به MACD اشاره کرد که در آن هم شاهد کراس نزولی MACD line و Signal line هستیم که سیگنالی نزولی محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  اما موضوع دیگری که می‌تواند مورد توجه واقع شود این است که شاخص دلار در جریان معاملات روز آتی خود به میانگین متحرک توانی ۳۴ روزه خود می‌رسد که در ادوار گذشته اهمیت بالای خود را به نمایش گذاشته است و در همواره چالش‌های جدی را متوجه روند دلار کرده است.
از منظر الگوهای کندلی و پرایس اکشن هم در صورتی که دلار در نرخ‌هایی حوالی ۲۷۵۰۰ تومان کار خود را پایان دهد، سایه بلندی تشکیل می‌دهد که نشان دهنده آن است که فروشندگان امروز از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند و یارای مقاومت در مقابل عرضه را نداشته اند فلذا روند روز‌ آتی از این حیث رو به پایین خواهد بود.
برداشتی که جمیع جهات مطرح شده می‌توان داشت این است که اگر دلار به این میانگین متحرک واکنش نشان ندهد و آن را به پایین قطع کند تا حوالی ۲۶۹۰۰ تومان می‌تواند افت قیمتی داشته باشد که خود این موضوع سبب ریزش بیشتر بازار سهام خواهد شد.

نمودار شاخص دلار ( لگاریتمی روزانه )
68aba2eb c1d7 4d36 8f04 e271d7cade2d SunOct102021 اقتصاددان نوشته

تحلیل شاخص کل

شاخص کل پس از برخورد با مقاومت نه چندان قوی استاتیک خود با تغییر جهت قیمتی مواجه شد و وارد فاز نزولی شد. شاخص کل در جریان معاملات امروز یکی از خطوط داینامیک خود را هم به موجب افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار از دست داد و به پایین شکست. روز جاری معاملاتی از این حیث حائز اهمیت بود که شاخص کل به میانگین متحرک توانی ۲۵ روزه خود رسید و واکنش خاصی به آن نشان ندادند. البته در پایان بازار شاهد افزایش نسبی تقاضا و تشکیل سایه در کندل روزانه بازار بودیم و باید دید که در روز آتی آیا بازار زیر این میانگین متحرک به تثبیت قیمتی خواهد رسید یا خیر.
اولین حمایت جدی پیش روی شاخص خط روند نزولی شکسته شده شاخص است و منفی‌های دو روز اخیر را می‌توان تحت عنوان پول‌بک به آن تلقی نمود. از طرفی شاخص کل الگویی شبیه به پرچم تشکیل داده است که نوید اهداف بالایی می‌دهد. این الگو از جنس الگوهای ادامه دهنده است.
از طرفی هم با بررسی اندیکاتور SAR شاخص کل هنوز سیگنال نزولی صادر نشده است و مادامی که این اندیکاتور به بالای کندل‌های قیمت نفوذ نکرده اند روند صعودی تلقی می‌شود.
در آخر اما به دلیل آنکه شیب پایان بازار امروز مثبت بود می‌توان این پیش‌بینی را داشت که بازار فردا با جوی بهتر از بازار امروز کار خود را آغاز کند و شرایط در ابتدا رو به بهبود خواهد رفت. اما باید دید که بازار به بازگشایی دلار که بالاتر به تحلیل آن پرداخته شد، چه واکنشی نشان خواهد داد. موضوع دیگری که بازار فردا را حائز اهمیت می‌کند گزارش عملکرد پالایشی‌ها است و آنطور که گفته می‌شود برخی از پالایشی‌ها مانند شپنا به دلیل اورهال در اردیبهشت ماه پایین‌تر از انتظار ظاهر خواهند شد.

نمودار شاخص کل ( روزانه – لگاریتمی )
0e554780 a19b 4fd3 bf61 b9e54dea75a6 SunOct102021 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....