تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فروردین 1401 - 18:45
کد خبر : 83216

پیش بینی بورس فردا ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

بورس امروز مطابق پیش بینی روز گذشته با افزایش عرضه‌ها همراه شد و با وجود بازدهی مثبت شاخص کل و شاخص هم‌وزن، بخش بزرگی از بازار در محدوده منفی کار خود را به پایان رساند. شاخص کل بورس امروز بازدهی ۰.۴۷ درصدی را به ثبت رساند درحالی که تا نیمه معاملات این شاخص بیش از یک

بورس امروز مطابق پیش بینی روز گذشته با افزایش عرضه‌ها همراه شد و با وجود بازدهی مثبت شاخص کل و شاخص هم‌وزن، بخش بزرگی از بازار در محدوده منفی کار خود را به پایان رساند. شاخص کل بورس امروز بازدهی ۰.۴۷ درصدی را به ثبت رساند درحالی که تا نیمه معاملات این شاخص بیش از یک درصد افزایش یافته بود.
ارزش معاملات یکی از نکات بسیار مثبت امروز بود. ارزش معاملات توانست با جهشی قابل توجه به بالای کانال ۸ هزار میلیارد تومانی برسد و عدد ۸۲۸۲ میلیارد تومان را به ثبت برساند که از مهر ۱۴۰۰ تکرار نشده بود و نشان از برگشت نسبی رونق به معاملات بازار سرمایه دارد.
امروز بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه افراد حقیقی از چرخه معاملات خارج شد و شاهد خروج بیش از ۲۶۰ میلیارد تومانی پول از صندوق‌های درآمد ثابت نیز بودیم. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که عرضه‌های امروز به دلیل نوسانگیری برخی از معامله‌گران و همچنین چرخش پول بین صنایع بوده است. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم.

بازارهای جهانی با ثبات پیش می‌روند

یکی از مهم‌ترین عوامل و محرک‌های بازار سرمایه در حرکت صعودی جدید، رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازار سرمایه بوده است. این اتفاق با شروع جنگ روسیه و اوکراین تشدید شد و برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که با خاموش شدن آتش جنگ، قیمت‌ها نیز تعدیل خواهد شد اما تاکنون با وجود انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال اعلام آتش بس بین روسیه و اوکراین، شاهد ریزش سنگینی در قیمت‌ها نبودیم و کامودیتی‌ها با ثبات خوبی به راه خود ادامه داده‌اند.

در بازگشایی امروز بازارهای جهانی در شروع هفته جدید میلادی، نفت بالای ۱۰۵ دلار، مس بالای ۱۰۲۵۰ دلار و روی حوالی ۴۴۰۰ دلار معامله می‌شوند که پایداری این قیمت‌ها، سودآوری شرکت‌های صادراتی و کامودیتی‌محور را با تغییرات شگرفی همراه خواهد کرد.

بنابراین انتظار می‌رود که در معاملات فردا، همچنان تقاضا برای سهام این گروه‌ها وجود داشته باشد و نگرانی بابت ریزش سنگینی وجود ندارد.

مقاومت‌های تکنیکالی؛ چالش ادامه صعود

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،   طی بیش از یک و نیم سال گذشته که از ریزش بورس و سهام می‌گذرد، به دلیل نوسانات ایجاد شده اکنون در نمودارهای قیمتی شاهد مقاومت‌های زیادی هستیم که هرکدام با توجه به قدرت خود می‌توانند باعث ایجاد دست‌اندازهایی در مسیر صعودی شوند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس – ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

با نگاهی به نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس مشخص است که حوالی ۱.۴۷۷ تا ۱.۴۸۷ میلیون واحدی، مقاومتی وجود دارد که باعث شد امروز شاخص کل به آن واکنش منفی دهد و برگشتی به سمت پایین داشته باشد. همچنین در ایچی‌موکو، خط کیجنسن از تنکنسن فاصله گرفته است که این موضوع می‌تواند ترمز حرکت صعودی بورس را برای مدت کوتاهی بکشد. در صورت ادامه عرضه‌ها در معاملات فردا، پیش بینی می‌شود که شاخص کل برگشتی تا حوالی ۱.۴ میلیون واحد داشته باشد و سپس به روند صعودی خود ادامه دهد.

بسیاری از نمادهای بزرگ بازار نیز در نمودار تکنیکالی خود درگیر مقاومت‌هایی هستند که برای ادامه روند صعودی نیازمند استراحتی کوتاه مدت هستند.

تغییرات شاخص هم‌وزن

تغییرات شاخص هم‌وزن

البته همانطور که در روندهای روزانه شاخص بورس و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش پیداست، در اواخر معاملات موجی از تقاضا ایجاد شد که در صورت تداوم در ابتدای معاملات فردا، می‌تواند به برگشت شاخص کل بیانجامد.

روند تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بازار

روند تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بازار

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....