تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 21:00
کد خبر : 93326

پیش بینی بورس فردا ۱۴ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۴ تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز از لحاظ شاخص‌ها روز خوبی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس با افزایش ۰.۲۸ درصدی همراه شد. در سمت دیگر شاخص

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز از لحاظ شاخص‌ها روز خوبی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس با افزایش ۰.۲۸ درصدی همراه شد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن توانست با عملکردی بهتر ۰.۵۵ درصد رشد کند و شرایط مناسب‌تری را برای سهام کوچک بازار رقم بزند.
در این میان اما ارزش معاملات بسیار پایین و خروج دوباره پول، کار را برای تداوم روند صعودی بازار سخت کرده است به طوری کلی اگر در طول معاملات به نقشه بازار نگاهی بیاندازیم، گویی تغییری در قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد و خریداران و فروشندگان صرفا نظاره‌گر هستند.
ارزش معاملات امروز با ثبت عدد ۳۲۲۶ میلیارد تومان، رکورد روز گذشته را نیز شکست و به کمترین مقدار از ابتدای سال ۱۴۰۱ تبدیل شد. خروج ۲۸۶ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی نیز نشان از عدم وجود خریداران قدرتمند در بازار دارد که به گفته کارشناسان، تا زمانی که این دو پارامتر با تغییرات مثبتی همراه نشوند، روند صعودی قدرتمندی نیز شکل نخواهد گرفت.

کوچ سرمایه به سهام کوچک؟

یکی از نکاتی که این روزها بیشتر از نکات دیگر به چشم می‌خورد، معاملات بهتر سهام کوچک در مقایسه با نمادهای بزرگ بازار است. این موضوع به دلیل گزارش‌های خوبی است که شرکت‌های داخلی برای خرداد ماه منتشر کردند و همچنین چشم‌انداز مثبتی که اغلب به واسطه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، می‌توان برای آن‌ها متصور بود.
در سمت دیگر اما شرکت‌های بزرگ به دلیل افزایش سنگین هزینه‌های انرژی و همچنین کاهش نسبتا زیاد قیمت محصولاتشان در بازارهای جهانی، برای سودآوری خود در فصل بهار و فصل‌های آتی تحت فشار خواهند بود و این عامل باعث می‌شود که احتیاط بیشتری در سمت خریداران این نمادها دیده شود.
این موضوع باعث می‌شود که نسبت قیمت به درآمد بسیاری از شرکت‌های کوچک که به صورت تاریخی فاصله معناداری با شرکت‌های بزرگ دارد، به یکدیگر نزدیک شود و تقاضا را به سمت این سهام سوق دهد. بنابراین احتمالا در معاملات فردا نیز شرایط بهتری را برای برخی از نمادهای کوچک داشته باشیم.

بورس فردا به چه سمتی خواهد رفت؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، اگر نگاهی به روند روزانه شاخص کل بیاندازیم، مشخص است که پس از رشد این شاخص تا حوالی ساعت ۱۱، قدرت عرضه‌ها کمی بیشتر شده و روند شاخص نیز پس از حرکت خنثی، روند نزولی ملایمی به خود گرفته است که می‌تواند در ابتدای معاملات فردا نیز باعث غلبه عرضه‌ها بر تقاضا شود.

تغییرات روزانه شاخص کل
تغییرات روزانه شاخص کل

تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش اما با ثبات خوبی تا انتهای معاملات ادامه داشت و حتی تعداد صف‌های خرید روند صعودی خوبی را نیز در پیش گرفت.

تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بورس
تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بورس

به طور کلی برای بورس فردا پیش بینی می‌شود که همچنان معاملات کم‌رمقی را دنبال کند و فعلا با نوسان سنگینی همراه نشود. در بازار فردا انتظار برای تقاضای بیشتری در سمت سهام کوچک وجود دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....