تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 21:06
کد خبر : 89543

پیش بینی بورس فردا ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

نماگر اصلی بازار سرمایه در پایان ساعت کاری بورس امروز رشد ۰.۲۲ درصدی را پشت سر گذاشت و به سطح ۱.۵۳۷ میلیون واحدی تکیه کرد. شاخص کل هم‌وزن همانند شاخص کل بورس در مدار مثبت کار خود را به پایان رساند و رشد اندک ۰.۰۸ درصدی را تجربه کرد. با وجود اینکه شاخص‌های مطرح بازار سهام در

نماگر اصلی بازار سرمایه در پایان ساعت کاری بورس امروز رشد ۰.۲۲ درصدی را پشت سر گذاشت و به سطح ۱.۵۳۷ میلیون واحدی تکیه کرد. شاخص کل هم‌وزن همانند شاخص کل بورس در مدار مثبت کار خود را به پایان رساند و رشد اندک ۰.۰۸ درصدی را تجربه کرد. با وجود اینکه شاخص‌های مطرح بازار سهام در مدار مثبت کار خود را به پایان رساندند، هر دوی آنها از میانه‌های بازار روند نزولی را پیش گرفته بودند. حال ببینیم برای پیش بینی بورس فردا باید به چه نکاتی توجه کنیم و انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

پیش بینی بورس فردا

با استناد بر این موضوع می‌توان این پیش‌بینی را داشت که شاخص کل بورس فردا کار خود را در مدار منفی آغاز خواهد کرد. چراکه شیب شاخص کل در پایان روز جاری منفی بود و براساس داده‌های پیشین معمولا شیب نمودار شاخص کل در پایان یک روز معاملاتی، نحوه آغاز شاخص کل در روز آتی معاملاتی را شرح می‌دهد.

روند شاخص‌های بازار سرمایه امروز

سیگنال ارزش معاملات به بورس فردا

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۴۹۲۲ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول ۳۱۷ میلیارد تومانی از گردونه معاملات سهام توسط کدهای حقیقی بودیم. ارزش معاملات نسبت به روز گذشته بازهم کاهش پیدا کرده است که سیگنال منفی محسوب می‌شود. اما صندوق‌های درآمدثابت و مختلط امروز ورود پول را به خود دیدند و شاهد ورود پول ۱۲۵ میلیارد تومانی به این صندوق‌ها بودیم. لازم به ذکر است که در ادوار قبلی زمانی که به صورت مداوم این صندوق‌ها ورود پول را تجربه کردند، بازار سهام نتوانسته است روند صعودی پایداری را ببیند.

ارزش معاملات و ورود و خروج پول به بورس
ارزش معاملات و ورود و خروج پول به بورس

تحلیل تکنیکال شاخص کل

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، با بررسی وضعیت تکنیکالی شاخص کل نشان دهنده آن است که شاخص کل با برخورد به سطح حمایتی استاتیک و همچنین میانگین متحرک ۲۵ روزه که حمایتی معتبر محسوب می‌شود، واکنش نشان داد. اما به واسطه اینکه هنوز شاخص کل نتوانسته است بالای این حمایت به تثبیت برسد، نمی‌توان در رابطه با این موضوع اظهار نظر کرد. اما باید این احتمال را در داشت که اگر پایین این خط هم کندلی قدرتمند شکل گیرد، رشد امروز را تحت عنوان پولبک می‌توان درنظر گرفت.
اندیکاتور RSI در شاخص کل هم هنوز موفق به شکست خط روند نزولی کوتاه مدت خود نشده است و مادامی که پایین این خط روند نزولی قرار داریم نمی‌توان نسبت به رشد شاخص کل بورس امیدوار بود و هنوز الگوی صعودی در آن شکل نگرفته است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل
تحلیل تکنیکال شاخص کل

هدف بعدی دلار کجاست؟

مهم‌ترین محرک و پیشران سود‌آوری شرکت‌های بورسی‌ یعنی دلار امروز به حدود ۳۱.۱۰۰ تومانی رسید. درصورتی که دلار از این ناحیه مقاومتی عبور کند، سقف قبلی در این شاخص در دسترس است و هیچ مقاومتی تا این ناحیه وجود ندارد. اندیکاتور RSI در شاخص دلار بالای سطح ۷۰ واحدی قرار گرفته است و شاهد شکل‌گیری مومنتوم صعودی در این نرخ هستیم. اما نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت آن است که شاهد پیش واگرایی منفی در شاخص قیمت دلار هستیم. اما به واسطه اینکه هنوز شاهد چرخش قیمتی در آن نیستیم، نمی‌توان در این رابطه قطعیتی داشت و صرفا باید این موضوع را نظاره کرد.

تحلیل و بررسی قیمت دلار
تحلیل و بررسی قیمت دلار

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....