تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 9:59
کد خبر : 128821

پیش بینی بازار سهام امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

پیش بینی بازار سهام امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

بازار سهام این روزها روند خاصی ندارد. نه فروشندگان می توانند شاخص ها را با قدرت پایین ببرند نه خریداران توان بالا بردن شاخص ها را دارند. اقتصاددان: از مدتی قبل برخی از تحلیلگران می گفتند که بورس برای مدتی در جا خواهد زد و حالا همین سناریو در حال تکمیل شدن است. البته درجا

بازار سهام این روزها روند خاصی ندارد. نه فروشندگان می توانند شاخص ها را با قدرت پایین ببرند نه خریداران توان بالا بردن شاخص ها را دارند.

اقتصاددان: از مدتی قبل برخی از تحلیلگران می گفتند که بورس برای مدتی در جا خواهد زد و حالا همین سناریو در حال تکمیل شدن است. البته درجا زدن به این معنا نیست که قیمت ها در یک نرخ باقی بمانند بلکه قیمت ها پایین و بالا می روند اما در نهایت، نسبت به چند روز قبل خود رشد یا افت سنگینی نمی کنند.

در حال حاضر بازار سهام چنین شرایطی دارد و هر افتی پس از چند روز جبران می شود و اکثر نمادهایی که رشد کرده اند هم پس از چند روز به قیمت قبلی خود برمی گردند. البته که در این میان، استثنائاتی هم وجود دارد.

باید این نکته را در نظر گرفت که بورس چندین ماه رشد کرده و حالا طبیعی است که مدتی هم افت کند یا درجا بزند. اصلاح قیمت، اتفاقی طبیعی در روند صعودی قیمت سهم ها است.

اصلاح زمانی

نسبت به اوج قیمت ها در اردیبهشت امسال، بسیاری از نمادها افت های بیش از ۲۰ درصدی داشته اند که این میزان از اصلاح، از نظر بسیاری از تحلیلگران، انتهای اصلاح قیمتی است. اما اصلاح زمانی هنوز تمام نشده و بورس در حال طی کردن دوره ای است که اصلاح زمانی نیز به پایان برسد.

دیروز بورس تهران مثبت بود. اما رشد آن کمتر از نیم درصد بود که این نشان می دهد بازار فعلا زور زیادی برای بالا رفتن ندارد. موضوع مهم دیگر، کاهش ارزش معاملات خرد بود.

روز سه شنبه ارزش معاملات خرد نسبت به دوشنبه حدود ۳ هزار میلیارد تومان کم شد. این رقم بزرگی است که نشان از کاهش ۳۰ درصدی ارزش معاملات خرد دارد.

ارزش معاملات پایین است

تا زمانی که ارزش معاملات خرد پایین بماند، امیدی به بازگشت بورس نیست. فعلا هم با ارزش معاملات ۶-۷ هزار میلیارد تومانی نمی توان انتظار داشت که بازار به مسیر صعودی خود برگردد.

خروج ۱۲۰ میلیارد تومان پول از بازار در روز گذشته هم نشان می دهد با وجود مثبت شدن شاخص ها، همچنان حقیقی ها در حال نقد کردن سهام خود هستند.

البته حرکت پایین به بالای شاخص در معاملات روز گذشته می تواند نوید یک بازار مثبت برای امروز را بدهد اما از آنجا که معمولا در روزهای چهارشنبه فشار فروش افزایش پیدا می کند، می توان برای امروز بازاری متعادل را پیش بینی کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....