تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401 - 20:29
کد خبر : 86503

پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران به آمریکا

پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران به آمریکا

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار ابتکار سیاسی آمریکا شد و گفت: دیپلماسی را برای رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می‌دهیم.  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند و با اشاره به سفر اخیر او به تهران و ضمن تشکر از تلاش‌های سازنده وی گفت: جمهوری اسلامی

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار ابتکار سیاسی آمریکا شد و گفت: دیپلماسی را برای رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می‌دهیم.

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند و با اشاره به سفر اخیر او به تهران و ضمن تشکر از تلاش‌های سازنده وی گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ابتکارات سیاسی، بارها در عمل وجود اراده لازم برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را در مذاکرات لغو تحریم‌ها نشان داده است.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: اکنون این طرف آمریکایی است که باید با رویکردی واقع بینانه، به اصلاح رفتار غیرقانونی ترامپ مبادرت ورزد و در مسیر ابتکار سیاسی گام بردارد و ما ضمن توجه به خطوط قرمز خود، مسیر دیپلماسی را برای رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می‌دهیم.

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان در خصوص مسائل دوجانبه، بین المللی و مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد. کاوونی هماهنگ‌کننده شورای امنیت سازمان ملل در مذاکرات وین نیز هست.

کاوونی ابتکارات سیاسی تهران را در مسیر مذاکرات قابل تحسین خواند و بر ضرورت دستیابی به یک توافق خوب که بتواند تامین‌کننده خواسته‌های ایران و همه طرف‌های مذاکرات باشد، تاکید کرد.

سایمون کاونی افزود: کشورش برای کاهش تنش‌های بین‌المللی و به خصوص دستیابی به توافق هسته‌ای از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پیام‌رسانی امیرعبداللهیان بین روسیه و اوکراین

وزیر امور خارجه ایرلند در این گفتگوی تلفنی افزایش تنش‌های بین‌المللی در نتیجه جنگ اوکراین را نگران‌کننده خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران اوکراین گفت: تاکنون دو بار حامل پیام وزیر خارجه اوکراین به همتای روس خود بوده ام. ما مخالف جنگ و آوارگی انسان‌ها در اوکراین، یمن، فلسطین ، افغانستان و سایر مناطق جهان هستیم و معتقدیم برای تحقق صلح و امنیت پایدار باید در مسیر راه حل های سیاسی گام برداشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حمزه جلالی چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۵

ایران و آمریکا می‌توانند با توجه به موارد ذیل با هم توافق کنند ؛ ۱)عدم دخالت هر یک از طرفین در امور داخلی یک دیگر ۲)شکستن محاصره اقتصادی ایران ۳)در حل بحران انرژی کنونی و آینده دنیا ایران می‌تواند جایگزین خوبی برای فروش انرژی به آمریکا و اروپا و دیگر کشورها باشد و حتی می‌تواند کل گاز اروپا را تامین نماید ۴) ایران و آمریکا می‌توانند در حل مناقشات بین المللی در خاورمیانه و دیگر کشورها با هم دیگر همکاری داشته و از طریق سازمان ملل متحد مسائل را حل و فصل نمایند۵)با توجه به کاهش ارزش دلار( در نتیجه کاهش معاملات به دلار ) همچنین کاهش ذخایر طلای آمریکا که یکی از پشتوانه های دلار می باشد با توجه به فروش نفت و گاز ایران به دلار می تواند پشتوانه خوبی برای دلار در سطح بین المللی باشد

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....