تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 11:44
کد خبر : 72630

«پیشرفت تردیدناپذیر» در روز دوم مذاکرات دور هشتم؟

«پیشرفت تردیدناپذیر» در روز دوم مذاکرات دور هشتم؟

اولیانوف، دیپلمات روس: امروز در جریان مذاکرات وین با موضوع برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای یک جلسه مفید برگزار کرد. ما ناظر پیشرفت تردیدناپذیری هستیم و درباره موضوع لغو تحریم‌ها به نحو فعالانه‌ای رایزنی می‌شود. : شاخص کل بورس دیروز افت بسیار خفیف ۴ هزار واحدی (معادل ۰.۰۳ درصد) را تجربه کرد و کانال ۱.۴ میلیون واحدی را

اولیانوف، دیپلمات روس: امروز در جریان مذاکرات وین با موضوع برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای یک جلسه مفید برگزار کرد. ما ناظر پیشرفت تردیدناپذیری هستیم و درباره موضوع لغو تحریم‌ها به نحو فعالانه‌ای رایزنی می‌شود.

: شاخص کل بورس دیروز افت بسیار خفیف ۴ هزار واحدی (معادل ۰.۰۳ درصد) را تجربه کرد و کانال ۱.۴ میلیون واحدی را واگذار کرد. شاخص هم‌وزن اما با رشد ۰.۵ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۳۴۵۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودروسازان، فلزات و شیمیایی‌ها و در بین نمادها پالایشی یکم، شستا و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول ۱۴۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع حمل و نقل و داروسازی و نمادهای حآفرین و بورس بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات و بانک‌ها و نمادهای فملی و شستا داشتند.

وزیر نفت:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون شرکت های پتروشیمی حدود ۹ میلیارد دلار ارز به سامانه نیمایی تزریق کرده اند. برآورد می شود این شرکت ها تا پایان سال ۱۲ میلیارد دلار ارز به سامانه نیمایی تزریق کنند.

عضو هیات رییسه مجلس: دولت باید یک نظری را به طور مشترک ارائه دهد./ آقای مخبر اعلام می کند ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نمی‌شود اما امروز خبری از یکی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه منتشر شد که به صراحت گفته ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و گندم حذف می‌شود.

انتخابات هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد و حمیدرضا حاجی بابایی با ۲۵ رای به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق انتخاب شد.

معاون وزیر اقتصاد: تورم خط قرمز ماست و حتی به‌ بهانه حمایت از مردم و کمک به آن‌ها نباید به آن دامن زد، با تورم بالا نمی‌توانیم به رشد اقتصادی برسیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به شایعه استعفای وزیر اقتصاد: این شایعات بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است./ آقای خاندوزی جزو فعال‎ترین، با انگیزه‎‌ترین و پرکارترین وزرای دولت است که در جلسات هیات دولت حضوری فعال دارد.

سخنگوی دولت: هرگونه افزایش قیمت در محصولات وابسته به ارز ترجیحی غیر قانونی است.

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۱۴ میلیون نفر در کشورمان شغل شایسته ندارند ضمن اینکه ۲.۵ میلیون بیکار مطلق داریم لذا اگر من هم نماینده بودم از دولت درباره بیکاری و اشتغال سوال می‌کردم./ مخاطب اصلی اشتغال در کشور وزارت کار نیست.

مدیرکل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی: خانوارها با تعداد کم هم کمتر از ۶۰ لیتر نمی‌گیرند./ سهمیه بنزین خودروهای عمومی به حساب افراد واریز می‌شود./ امکان مبادله از همه طریق وجود دارد.

طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی به مرکز پژوهش های مجلس بازگشت.

نماینده وزارت اقتصاد در نشست هم‌اندیشی کسب‌و‌کارهای اینترنتی خصوصی و دولت درباره اجبار نماد اعتماد الکترونیک، از مخالفت این وزارتخانه با اینماد به عنوان مجوز کسب و کار خبر داد و گفت به راهکاری مشترک با وزارت صمت در این رابطه رسیده‌ایم.

مقدسی، سرپرست گمرک: تجارت خارجی کشور در ۹ ماهه امسال از مرز ۷۲ میلیارد دلار گذشت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۱۱ درصد و از لحاظ ارزش ۳۸ درصد رشد نشان می‌دهد. در صورت ادامه روند تجارت کنونی تجارت خارجی کشورمان تا پایان سال به ۹۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

دیروز شاهد افت ۴۰۰ تومانی (۱.۳ درصدی) قیمت دلار و رسیدن آن به ۲۹۵۸۰ تومان بودیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که در هفته‌های اخیر پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین رخ داده، اما هنوز برای اظهارنظر در این باره زود است.

هم زمان با پیشرفت مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، دیپلمات های ارشد سه کشور اروپایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که برای نجات توافقات سال ۹۴ تنها چند هفته فرصت مانده است.

تروئیکای اروپا: برای مذاکرات وین ضرب‌الاجل‌های مصنوعی تعیین نمی‌کنیم.

دور هشتم مذاکرات وین تا روز پنجشنبه جریان خواهد داشت و پس از سه روز وقفه در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی ۳۱ دسامبر، ۱ و ۲ ژانویه، از سوم ژانویه (۱۳ دی) پیگیری می‌شود.

اولیانوف، دیپلمات روس: امروز در جریان مذاکرات وین با موضوع برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای یک جلسه مفید برگزار کرد. ما ناظر پیشرفت تردیدناپذیری هستیم و درباره موضوع لغو تحریم‌ها به نحو فعالانه‌ای رایزنی می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: شرکت کنندگان در مذاکرات احیای برجام بر عزم خود برای تسریع در تنظیم سند نهایی تاکید کردند.

نماینده چین خواستار اقدامات سازنده بیشتر در مذاکرات وین شد.

امیرعبداللهیان: در صورت حسن نیت و جدیت طرف مقابل می‌توان در آینده نزدیک در وین به توافق رسید. مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که ما متن مشترک و واحدی در اختیار داریم.

الجزیره به نقل از باقری، ریاست هیات مذاکره‌کننده ایران: طرف مقابل اصل راستی آزمایی لغو تحریم‌ها را پذیرفت و مذاکرات سازوکاری برای آن را بررسی میکند.

کرملین از آماده‌سازی مقدمات سفر رئیس جمهور ایران به روسیه خبر داد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....