تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 11:27
کد خبر : 79537

جنگ اکراین – پوتین در باتلاق

جنگ اکراین – پوتین در باتلاق

*جنگ اکراین – پوتین در باتلاق* نویسنده : مسلم سلیمانی حمله روسیه به اوکراین از زوایای مختلف قابل تحلیل هست و مطلبد تا جمهوری اسلامی هوشمندانه از کنار آن عبور کند و کمترین آسیب را ببیند! اما موارد قابل توجه: ۱.بدون شک غرب، روسیه را وارد یک جنگ کرد که از جهت سیاسی و نظامی

*جنگ اکراین – پوتین در باتلاق*
نویسنده : مسلم سلیمانی

حمله روسیه به اوکراین از زوایای مختلف قابل تحلیل هست و مطلبد تا جمهوری اسلامی هوشمندانه از کنار آن عبور کند و کمترین آسیب را ببیند!
اما موارد قابل توجه:
۱.بدون شک غرب، روسیه را وارد یک جنگ کرد که از جهت سیاسی و نظامی خروجی خوبی برای روسیه ندارد.
الان دنیا روسیه را بعنوان جنایتکار جنگی و یا حداقل متجاوز جنگی میشناسد و سالها باید بگذرد تا این تابلو پائین آورده شود.
اما از جهت نظامی:
روسیه فکر میکرد با داشتن سلاح های مدرن می تواند سرنوشت جنگ را در یکی دو روز معلوم کند اما همینکه زمان می گذرد، روحیه مردمی و سربازان اوکراین بیشتر و روسیه کمتر می شود.
۲.به ظاهر، غرب پشت اوکراین را خالی کرده است اما به نظر می رسد از جهت اشراف اطلاعاتی، مشاوره، دادن تجهیزات مدرن و ارسال تکاورهای ویژه و غیره، از اوکراین حمایت می کند…
۳.در این جنگ اگر روسیه شکست بخورد فاجعه آور خواهد بود زیرا از یک کشور ضعیف شکست خورده و اگر پیروز شود، ضمن اینکه مردم اوکراین با آن هماهنگ نخواهند شد، افتخاری برای روسیه نیست که بر یک کشور مثل اوکراین پیروز شود!
۴.جنگ بین روسیه و اوکراین شاید برنده مشخصی نداشته باشد و اگر به ظاهر روسیه برنده شود، اثرات آن مثل باتلاقی خواهد بود که تا سالها روسیه در آن گیر خواهد کرد مثل تجاوز نظامی به افغانستان!
۶.ایران نباید سرنوشت خودش را به روسیه رقم بزند زیرا بیش از ۴ دهه ایدئولوژی آن در مبارزه با ظالم و تجاوزگر زیر سوال خواهد رفت و دشمنان روسیه، به دشمنان ایران اضافه می شود.
۷.فروغی در جنگ جهانی اول به رضا شاه گفت ارتباط را با ۴ کشور قدرتمند (آمریکا، آلمان، انگلیس و روسیه) برقرار کند تا با شکست یکی از آنان، آسیبی به کشور نرسد اما رضا خان نپذیرفت و موقعی متوجه شد که سوار بر کشتی در حال تبعید بود.
۸.جمهوری اسلامی اگر امکان کمک به اوکراین را ندارد (مثل بوسنی هرزه گوئین که به آنها در برابر صرب ها کمک کرد) حداقل تریبون روس نشود. پا جلو بگذارد و نقش میانجیگری را بازی کند…
۹.محکوم نکردن متجاوز یعنی تائید تمام جنگهایی که در قبل توسط آمریکا و دیگران (به هر بهانه ای) آغاز شده است.
لذا باید مواظب باشد لجن این باتلاق به سمت ایران پرت نشود

اسفند ۱۴۰۰
دبیر خبر : مجید اسماعیل خدن طلایی

________~~~~~________
💠کمیته سیاسی گام دوم ایرانیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....