تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فروردین 1401 - 19:56
کد خبر : 82816

ورود سرمایه به بورس در اولین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۱

ورود سرمایه به بورس در اولین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۱

در هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم که از علل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار سهام بود. اقتصاددان: در اولین هفته کاری فروردین ماه روند خروج سرمایه حقیقی از بورس متوقف شد و در ۴ روز از ۵ روز کاری ابتدایی سال ۱۴۰۱ خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود.

در هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم که از علل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار سهام بود.

اقتصاددان: در اولین هفته کاری فروردین ماه روند خروج سرمایه حقیقی از بورس متوقف شد و در ۴ روز از ۵ روز کاری ابتدایی سال ۱۴۰۱ خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود.

ورود سرمایه حقیقی

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که در آخرین روز کاری اسفندماه شاخص‌های بازار سهام رشد کرده و پول حقیقی به بورس وارد شده بود.

روز شنبه ششم فروردین، در اولین روز کاری سال جدید، روند ورود پول حقیقی ادامه داشت و ۱۸۷ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بورس وارد شد. روز یکشنبه نیز ۲ میلیارد تومان به بازار وارد شد. روز دوشنبه باز هم پول حقیقی به بورس وارد شد و ارزش آن به ۴۰۸ میلیارد تومان رسید.

روز سه‌شنبه این روند متوقف شد و ۲۸۴ میلیارد تومان از بازار خارج شد. روز چهارشنبه روند ورود پول حقیقی از سر گرفته شد و ارزش سرمایه حقیقی ورودی ۶۹ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۳۸۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار سهام وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۷۶ میلیارد تومان بود.

رکوردداران ورود پول حقیقی

روز شنبه نمادهای شپنا، فولاد،‌ شتران، شپدیس و نوری بیشترین ورود سرمایه حقیقی را داشتند. روز یکشنبه بیشترین ورود پول به سهام ثشاهد اختصاص داشت و پس از آن حکشتی،‌ خگستر،‌ شپدیس و واحیا قرار داشتند. بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز دوشنبه به نماد وبملت تعلق داشت و شستا، خساپا، وبصادر و وتجارت در رتبه‌های بعدی قرار دارند. روز سه‌شنبه دتوزیع، فرابورس، سمگا، دلر و خصدرا بیشترین ورود سرمایه حقیقی را داشتند و در آخرین روز کاری هفته نیز کرماشا، خگستر، آریا،‌ خساپا و نوری بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

 ورود سرمایه به بورس در اولین هفته معاملاتی سال 1401

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....