تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 14:03
کد خبر : 102462

واگذاری زمین‌های نمایشگاه به صداوسیما منتفی شد

واگذاری زمین‌های نمایشگاه به صداوسیما منتفی شد

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد. اقتصاددان: ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

اقتصاددان: ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان ۱۳۹۹ هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های ۱۳۵۰، ۱۳۶۰، ۱۳۷۰، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۲، ۱۳۷۲، ۱۳۸۲ و ۱۳۹۲ تقدیم مخاطبان می‌شود.

دوم مهر ۱۳۵۲؛ عرضه مرغ در تهران کم شد / سندیکای مرغداران قیمت را به ضرر تولیدکنندگان می‌داند

خبرنگار اطلاعات گزارش داد که دیروز و امروز گوشت مرغ در تهران کمیاب شده و تولیدکنندگان برابر نیمی از مصرف مرغ تهران را به مغازه‌ها عرضه کردند.

کاهش عرضه مرغ در تهران موجب عدم تامین نیاز مردم و مصرف‌کنندگان این گوشت شد.

در سراسر شهر بیش از ۳۰ تن مرغ توزیع گردید و این مقدار از یک سوم نیاز تهران کمتر است. در شهر تهران روزانه نزدیک به ۱۰۰ تن توزیع می‌گردد.

با تعیین نرخ رسمی مرغ که این هفته اعلام شد، سندیکای مرغداران رقم تثبیت شده را به ضرر تولیدکنندگان دانست و تاکید کرد که به علت افزایش قیمت جوجه، دانه، دارو، هزینه ساخت و دیگر عوامل موثر در تولید، نرخ عمده‌فروشی مرغ و تخم‌مرغ اعلام شده از طرف هیات عالی نظارت باید بیشتر از نرخ فعلی تعیین می‌گردید و یادآور شد که اجرای این نرخ موجب کاهش تولید گوشت و تخم‌مرغ خواهد شد.

سندیکای مرغداران اعلام کرد که علت دیگر عدم عرضه مرغ به بازار آن است که پیش از اعلام نرخ مرغ قیمت این کالا در بازار بالاتر از نرخ رسمی اعلام‌شده، فروخته می‌شد.

اتاق اصناف اعلام کرد که مرغ و تخم‌مرغ به قدر احتیاج و بیش از آن در موسسات مرغداری تهران تولید می‌گردد.

مسوولان اتاق اظهار کردند که نرخ مرغ و تخم‌مرغ تعیین شده به وسیله هیات عالی نظارت به مرحله اجرا درآمده و بازرسان اتاق به اجرای این نرخ نظارت می‌کنند. اتاق اعلام کرد که تعدادی از فروشندگان و بنکداران مرغ به سبب تخلف از مقررات نرخ تحت‌تعقیب قرار گرفته و دکان آنها بسته شده است.

اما اتاق اصناف با نظر تولیدکنندگان موافق نیست و معتقد است که مرغ باید با همین قیمت در فروشگاه‌های تهران عرضه گردد.

یک مقام وزارت کشاورزی و منابع طبیعی اعلام کرد که تعیین قیمت گوشت مرغ پس از بررسی‌های لازم صورت گرفته و قیمت‌های تعیین‌شده در شرایط موجود کاملا در جهت حفظ منافع تولیدکننده می‌باشد.

این مقام افزود: اگر برخی از مرغداران به علت نداشتن نظام و مدیریت صحیح قدرت اداره مرغداری‌ها را ندارند، یقینا جای خود را باید به افراد صاحب صلاحیت دیگر بسپارند.

مقام مذکور در پایان گفت: اقدامات سندیکای مرغداران در جهت جلوگیری از عرضه مرغ نمی‌تواند کوچک‌ترین تاثیری در زمینه افزایش قیمت مرغ داشته باشد.

گمرک به وجدان مسافران اعتماد می‌کند

براساس طرحی که در گمرک ایران تحت بررسی قرار دارد، احتمالا با آغاز بهره‌برداری از سالن جدید ترانزیت مهرآباد اظهارنامه گمرکی در داخل هواپیما بین مسافران توزیع می‌شود و مسافران موظف‌اند مقدار کالا و اجناس همراه خود را در این اظهارنامه منعکس نمایند تا بلافاصله پس از پیاده شدن به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت تحویل ارزیابان و ماموران گمرک دهند.

در سالن توسعه‌یافته ترانزیت مهرآباد برای مسافران دو راهرو متفاوت تعبیه شده که با چراغ‌های سبز و قرمز مشخص شده‌اند.

آنان که بیش از حد متعارف کالا به همراه دارند و یا حامل کالاهایی هستند که بدان گمرک تعلق می‌گیرد باید از راهرو قرمز عبور کنند. انتخاب عبور از این دو راهرو به عهده مسافران است و گمرک اصل را بر اعتماد به اظهارات مسافران قرار می‌دهد مگر اینکه خلاف آن ثابت گردد.

دوم مهر ۱۳۹۲؛ واگذاری زمین‌های نمایشگاه به صداوسیما منتفی شد

دولت یازدهم، لایحه واگذاری زمین‌های اطراف نمایشگاه بین‌المللی به صداوسیما را که دولت دهم در آخرین روزهای عمر خود به مجلس فرستاده بود، پس گرفت. با این اقدام واگذاری زمین نمایشگاه به صداوسیما کاملا منتفی شد.

لایحه واگذاری زمین‌های ۳۴ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی را دولت دهم در آخرین روزهای حضور خود به صورت طرح دوفورتی به مجلس فرستاد.

تعجیل در واگذاری این زمین‌ها آن هم با قید دوفوریت و در آخرین روزهای حضور دولت دهم، انتقادات بسیاری را به دولت احمدی‌نژاد وارد کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنایع هم درباره ارسال این لایحه با قید دوفوریت گفته بود: قید دو فوریت مربوط به لوایحی است که در آن منافع ملی در میان است و در صورت تاخیر در بررسی ضرری متوجه منافع کشور شود.

وی اعلام کرده بود که تا اول شهریورماه دولت درخواست استرداد این لایحه از مجلس را ارائه خواهد کرد.

بعد از آن هم مجلس بررسی این طرح را مسکوت گذاشت و علی لاریجانی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی، لایحه واگذاری زمین‌های نمایشگاه تهران به صداوسیما را به روحانی عودت داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....