تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 19:01
کد خبر : 55236

واکنش بانک مرکزی به پیشروی قیمت دلار

واکنش بانک مرکزی به پیشروی قیمت دلار

هفته اخیر دلار بازار آزاد در کانال ۲۵ هزار تومان پیشروی کرد و مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان را پشت سر گذاشت، همراه با آن حجم عرضه هفتگی دلار بالا رفت تا روند افزایشی قیمت دلار را تعدیل کند. اقتصاددان: متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل در هفته اخیر رشد کرد و دوباره به کانال

هفته اخیر دلار بازار آزاد در کانال ۲۵ هزار تومان پیشروی کرد و مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان را پشت سر گذاشت، همراه با آن حجم عرضه هفتگی دلار بالا رفت تا روند افزایشی قیمت دلار را تعدیل کند.

اقتصاددان: متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل در هفته اخیر رشد کرد و دوباره به کانال ۲۴ هزار تومان وارد شد. متوسط هفتگی قیمت دلار در هفته اخیر ۲۴ هزار و ۲۶۴ تومان بود. افزایش متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل مدیون تغییرات قیمتی در اولین روز کاری هفته بود و در دو روز بعد قیمت دلار متشکل تغییرات منفی را به ثبت رسانده بود.

حرکت متوسط هفتگی قیمت متشکل در بازار یورو بر خلاف دلار کاهشی بود، متوسط هفتگی قیمت یورو در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته به صورت محدود (۷۱ تومان) افت کرد و روی ۲۸ هزار و ۴۶۳ تومان قرار گرفت.

واکنش بانک مرکزی به پیشروی قیمت دلار

افزایش عرضه در بازار متشکل

حجم عرضه دلار و یورو در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. عرضه دلار در هفته اخیر ۲۴ میلیون و ۷۶۹ هزار بود، این در حالی است که بازار متشکل در دو روز ابتدای هفته به خاطر بیماری کرونا تعطیل بود. افزایش عرضه در بازار متشکل احتمالا با روند صعودی دلار بازار آزاد در ارتباط بود. دلار بازار آزاد در هفته اخیر در کانال ۲۵ هزار تومان پیشروی کرد و مرز حساس ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان را نیز پشت سر گذاشت. تحلیل‌گران معتقدند افزایش عرضه دلار به خاطر کنترل روند صعودی قیمت صورت گرفت.

عرضه یورو نیز در بازار متشکل افزایش یافت. عرضه یورو در هفته اخیر در حوالی ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار قرار گرفت. علاوه بر این حجم عرضه یورو متشکل در آخرین روز هفته نسبتا بالا بود و از ۸ تیر بی‌سابقه بود. عرضه یورو در روز چهارشنبه یک میلیون و ۷ هزار بود.

واکنش بانک مرکزی به پیشروی قیمت دلار

افزایش قیمت‌ دلار در بازار آزاد و سامانه سنا

قیمت متوسط هفتگی دلار بازار آزاد در هفته اخیر رشد کرد و به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شد. همراه با رشد نرخ دلار بازار آزاد قیمت متوسط هفتگی دلار سنا نیز بالا رفت و روی ۲۴ هزار و ۵۶۶ تومان قرار گرفت.

واکنش بانک مرکزی به پیشروی قیمت دلار

یورو سنا خلاف بازار آزاد حرکت کرد

متوسط هفتگی قیمت یورو در هفته اخیر رشد کرد، به کانال ۲۹ هزار تومان وارد شد و روی ۲۹ هزار و ۵۴۰ تومان قرار گرفت. بر خلاف بازار آزاد تغییرات متوسط هفتگی قیمت یورو سنا نزولی بود، متوسط هفتگی یورو سنا با افت ۸۸ تومانی نسبت به هفته گذشته روی ۲۸ هزار و ۷۳۴ تومان قرار گرفت.

واکنش بانک مرکزی به پیشروی قیمت دلار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....