تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 18:34
کد خبر : 116464

(واژگان فارسی در زبان انگلیسی)

(واژگان فارسی در زبان انگلیسی)

(واژگان فارسی در زبان انگلیسی) نوشته آقای کیوان سالمی فیه آقای کیوان سالمی فیه پژوهشگر و نویسنده فعال و توانای کشورمان است که آثار متعدد گوناگونی که عمدتا مربوط به فرهنگ ایران است به چاپ رسانده است. وی همچنین مدیر انتشارات زرین مهر می باشد. اخیرا از سوی ایشان کتاب مهم و مفیدی به نام

(واژگان فارسی در زبان انگلیسی) نوشته آقای کیوان سالمی فیه
آقای کیوان سالمی فیه پژوهشگر و نویسنده فعال و توانای کشورمان است که آثار متعدد گوناگونی که عمدتا مربوط به فرهنگ ایران است به چاپ رسانده است. وی همچنین مدیر انتشارات زرین مهر می باشد.
اخیرا از سوی ایشان کتاب مهم و مفیدی به نام (واژگان فارسی در زبان انگلیسی) به چاپ رسیده است.
می توان ادعا کرد این کتاب دارای اهمیت ویژه ای است، زیرا در آن به توانایی و قدمت زبان شیرین فارسی پی برده می شود و اینکه زبان زیبای فارسی توانسته در درون زبان های دیگر نفوذ کند.
این کتاب، به بیان واژگان فارسی که به زبان انگلیسی راه یافته اشاره می کند.
در بخشی از پیشگفتار این کتاب ارزنده آمده است :
با توجه به قدمت چند هزار ساله زبان فارسی و وجود ادیبان و شاعران بزرگ پارسی گوی، استعمار گران و متجاوزان نتوانستند به‌طور کامل به هدفشان برسند و زبان فارسی را به زبان مرده و خاموش بدل کنند و هر بار یکی از شاخه های زبان فارسی قد علم کرد و جایگاه خود را مستحکم تر از قبل تثبیت کرد. هرگاه کشور های جدید با استقلال ۱۰۰ تا ۵۰۰ ساله که وامدار زبان فارسی هستند، بخواهند به تاریخ و ادبیات کهن سرزمینشان رجوع کنند چاره ای جز بازگشت به متون فارسی و ادبیات فارسی ندارند. ایران شناسان و فارسی دانان غربی تا آنجا پیش رفتند که برای فارسی زبانان کتاب زبان فارسی نوشتند تا در مدارس تدریس شود و این آموزشهای اشتباهِ پر از واژگان معرب، صدای ادیبان و شاعران را نیز در آورد که موجب شد در تدوین دوباره کتاب‌های درسی مدارس دست به کار شوند،سعید نفیسی در مقاله اش می نویسد (نفیسی،۱۳۲۷):در این سی سال کتاب‌های مهم زبان فارسی را همین پیران و جوانان خود چاپ کردند و مشت خاورشناسانِ غرض ورزِ تنها به قاضی رو، باز شد.جهانیان همه دانستند که ایرانیان بیننده و داننده، هر زمان که دل و دیده بگشایند از هر کس دیگر سزاوار ترند که فرهنگ و زبان و ادب سرزمین خود را بخوانند و بفهمند و بیاموزند و بیاموزانند و به دست روزگاران آینده سپارند.
لازم است که نگاه عمیق تر و ریشه داری به زبان فارسی شود و از آنجا که در پس هر واژه و شکل گیری آن در زبان فارسی، تاریخ و فرهنگی چند هزار ساله وجود دارد، با کشف تاریخچه شکل گیری هر واژه و بیان داستان ها و مشتقاتش و شکل ورود آن به زبان‌های دیگر می توان دریچه جدیدی در زبان آموزی و زبان‌شناسی باز کرد.

کتاب ” واژگان فارسی در زبان انگلیسی ” نوشته ی استاد کیوان سالمی فیه، در ۱۹۸ رویه می باشد که بعد از قسمت پیشگفتار. کلیات پژوهش با زیر عنوان های:
بیان مسئله، پیشینه ی پژوهش، مبانی نظری پژوهش، شیوه ی اجرای پژوهش، یافته های پژوهش، پیشنهاد های کاربردی و سپاسگزاری از افراد موثر در انجام پژوهش، آورده شده است.

واژگان فارسی در زبان انگلیسی اقتصاددان نوشته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....