تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399 - 10:23
کد خبر : 15589

نگاه روز: بازار بورس

نگاه روز: بازار بورس

اقتصاددان: کلیت سیستم اقتصادی ایران به خاطر ساختار های موازی و متضاد از پتانسیل رانت و رابطه برخوردار است مانندسایر بخش‌های دیگر . اما در کنار آن باید به دماسنج های داخلی و خارجی اثر گذاربر اقتصاد توجه کرد. بازار بورس هم یکی از بخش های سیستم اقتصادی کشور است به خاطر رشد بالایی که

اقتصاددان:
کلیت سیستم اقتصادی ایران به خاطر ساختار های موازی و متضاد از پتانسیل رانت و رابطه برخوردار است مانندسایر بخش‌های دیگر . اما در کنار آن باید به دماسنج های داخلی و خارجی اثر گذاربر اقتصاد توجه کرد. بازار بورس هم یکی از بخش های سیستم اقتصادی کشور است به خاطر رشد بالایی که طی چند ماه قبل داشته است در روزهای گذشته دچار ریزش و به نوعی اصلاح بود .
البته این ریزشهانگرانی هایی را ایجاد کرد وموجب خروج مقدار قابل توجهی پول حقیقی از بازار شد بطوری که سبب واکنش شورای عالی بورس شد وعلیزاده عضو این مجمع عنوان کرد که آرامش را به بازار سرمایه بر میگردانیم.
مشخص نبودن موضع دولت در رابطه با قیمت دلار و فشارهای انتظاری اصلاح آن از یک طرف سردرگمی در تصمیم گیری فروش آتی نفت و عرضه دارا دوم شرایط اصلاح را بیشتر و بیشتر کرد ،اما با تعویق فروش آتی نفت وتاکید ورود دارا دوم در ابتدای شهریور و همچنین جلوگیری از ریزش ناگهانی دلار نوید حرکتهای بازار را تقویت کرده است .
ولی در مجموع بازار سرمایه ذاتاً یک بازار رو به جلو با نوسان و رشد توأمان هست و می طلبد که سهامداران با قاعده آن بیشتر و بیشتر آشنا شوند ، این درحالی است که درحال حاضر جو حاکم بر بازار بیشتر متاثر از هیجانات است پرداخت هزینه رفتارهای هیجانی منجر به ایجاد بازار یک دست تر و دور از رفتارهای کنشی می گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....