تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 16:13
کد خبر : 123676

مخالفت نمایندگان کشاورزی با قیمت ۲۵هزار تومانی گندم

مخالفت نمایندگان کشاورزی با قیمت ۲۵هزار تومانی گندم

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: شورای قیمت‌گذاری در جلسه روز دوشنبه روی نرخ ۱۵ هزار تومان برای گندم به توافق نرسید.   اقتصاددان : علی‌قلی ایمانی درباره برگزاری جلسه شورای قیمت‌گذاری برای تعیین قیمت جدید خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: در جلسه دوشنبه شورای قیمت‌گذاری روی نرخ ۱۵ هزار تومان بحث شد که در مورد

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: شورای قیمت‌گذاری در جلسه روز دوشنبه روی نرخ ۱۵ هزار تومان برای گندم به توافق نرسید.

  اقتصاددان : علی‌قلی ایمانی درباره برگزاری جلسه شورای قیمت‌گذاری برای تعیین قیمت جدید خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: در جلسه دوشنبه شورای قیمت‌گذاری روی نرخ ۱۵ هزار تومان بحث شد که در مورد این قیمت توافق حاصل نشد.

وی افزود: مقرر شد سه‌شنبه گروهی از اعضای شورای قیمت‌گذاری به طور مجدد قیمت گندم را آنالیز و کارشناسی مجدد کنند و بعد از آن نتیجه روز چهارشنبه هفته جاری در جلسه شورای قیمت‌گذاری اعلام و مورد رای گیری قرار بگیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: شورای قیمت‌گذاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد ملی گندمکاران، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمان نظام صنفی کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و دو کشاورز خبره کشوری تشکیل می‌شود.

ایمانی تاکید کرد: اکنون هر کیلوگرم گندم با قیمت ۱۳ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید از جمله سم، کود، بذر و کرایه کمباین نیاز است تا نرخ این محصول اصلاح شود.

 

مخالفت نمایندگان و تولید کنندگان با قیمت ۱۵ هزار تومانی گندم

download 2 اقتصاددان نوشته

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: قیمت‌ ۱۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم مبنای قانونی ندارد.
اقتصاددان : محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست و نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس تبصره ۷ قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی مصوبه چهارم آبان ماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی، مرجع رسمی تعیین محصولات کشاوری شورای قیمت گذاری است، گفت: امسال دولت درباره اعلام قیمت ۱۵ هزار تومانی نظر این شورا را نخواسته و شورای قیمت گذاری نرخ مصوب را به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کند و دولت هم مکلف است عین همین نرخ را اعلام کند و این مصوبه لازم‌الاجراست.
به گزارش اقتصاددان  ، در روزهای اخیر بسیاری از گندمکاران با ارسال پیام در اقتصاددان و همچنین گروهی کثیری از متولیان کشاورزی با شایعات مطرح شده مخالفت و از گندم کاران حمایت کردند

دکتر اعظمی سخنگوی کمسیون کشاورزی و نماینده مجلس جیرفت و عنبراباد از نرخ گندم اعلامی انتقاد و پیگیر افزایش نرخ گندم شد

مخالفت ها پیرامون اعلام قیمت خرید تضمینی گندم در حالی گسترش یافته که پیش از این مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: شورای قیمت‌گذاری در جلسه روز دوشنبه روی نرخ ۱۵ هزار تومان برای گندم به توافق نرسید.
علی‌قلی ایمانی درباره برگزاری جلسه شورای قیمت‌گذاری برای تعیین قیمت جدید خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: در جلسه دوشنبه شورای قیمت‌گذاری روی نرخ ۱۵ هزار تومان بحث شد که در مورد این قیمت توافق حاصل نشد.
وی افزود: مقرر شد سه‌شنبه گروهی از اعضای شورای قیمت‌گذاری به طور مجدد قیمت گندم را آنالیز و کارشناسی مجدد کنند و بعد از آن نتیجه روز چهارشنبه در جلسه شورای قیمت‌گذاری اعلام و مورد رای گیری قرار بگیرد.

گزارشگران:
فاطمه عارفی و بهزاد بابایی

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....