تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 20:48
کد خبر : 65883

نحوه تعیین قیمت برق و گاز در بورس

نحوه تعیین قیمت برق و گاز در بورس

  دولت احتمالا در آینده نزدیک اقدام به عرضه گاز طبیعی و برق در بورس انرژی خواهد کرد و قیمت‌ها بسته به عرضه و تقاضا و نقطه مصرف دیگر ثابت نخواهد بود. نقطه کشف قیمت انرژی در طرح اولیه، سر چاه و محل نیروگاه بوده و طبعا شرکت‌ها برای انتقال گاز و برق، نیاز به انعقاد قراردادهای

fcea2bfe ac8a 45bc a514 caf24c55d6d0 ThuNov042021 اقتصاددان نوشته

 

دولت احتمالا در آینده نزدیک اقدام به عرضه گاز طبیعی و برق در بورس انرژی خواهد کرد و قیمت‌ها بسته به عرضه و تقاضا و نقطه مصرف دیگر ثابت نخواهد بود.

نقطه کشف قیمت انرژی در طرح اولیه، سر چاه و محل نیروگاه بوده و طبعا شرکت‌ها برای انتقال گاز و برق، نیاز به انعقاد قراردادهای جداگانه با شرکت‌های بهره‌بردار خطوط انتقال گاز و شبکه برق کشور خواهند بود که بسته به فاصله از نقطه تولید و مصرف، فصل کاری و میزان تقاضای انتقال، متغیر است.

در صورت تصویب این الگو، قیمت گاز طبیعی دیگر در عسلویه و خراسان و تهران و … متفاوت خواهند بود و صنایع انرژی بر در محاسبات اقتصادی خود، بایستی به این موضوع عنایت ویژه داشته باشند.

قرار است در فاز اول … صنایع پرمصرف اقدام به رقابت و خرید انرژی مورد نیاز نماند. اما در ادامه سایر شرکتهای برق و گاز منطقه ای نیز امکان حضور در خواهند داشت.

شروع معاملات احتمالا از ۳ نماد گاز طبیعی (خوراک پتروشیمی، خوراک فولاد، سوخت) خواهد بود که به مرور زمان گسترش می یابد … برق نیز متناسب با تغییرات قیمت سوخت و میزان عرضه/تقاضا شاهد نوسان خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....