تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 15:24
کد خبر : 126610

معرفی کتاب اخبار کنسرت در مطبوعات تا سال ۱۳۳۰

معرفی  کتاب اخبار کنسرت در مطبوعات تا سال ۱۳۳۰

اقتصاددان : کتاب «اخبار کنسرت در مطبوعات از دورۀ قاجار تا پایان سال ۱۳۳۰» به کوشش: مهدی نورمحمدی توسط انتشارات ماهور هم زمان با آغاز نمایشگاه کتاب در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲در ۵۳۶ صفحه با جلد سخت، کاغذ مرغوب و قیمت ۴۹۰ هزار تومان منتشر شد. کتاب حاضر دربرگیرندۀ اخبار مربوط به اجرای کنسرت در ایران

اقتصاددان : کتاب «اخبار کنسرت در مطبوعات از دورۀ قاجار تا پایان سال ۱۳۳۰» به کوشش: مهدی نورمحمدی توسط انتشارات ماهور هم زمان با آغاز نمایشگاه کتاب در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲در ۵۳۶ صفحه با جلد سخت، کاغذ مرغوب و قیمت ۴۹۰ هزار تومان منتشر شد.

کتاب حاضر دربرگیرندۀ اخبار مربوط به اجرای کنسرت در ایران از قدیمی‌ترین دوران در عصر قاجار تا پایان سال ۱۳۳۰ خورشیدی است. در این کتاب هرگونه مطلب مرتبط با کنسرت، اعم از اعلان‌ها، گزارش‌ها و نقدهای به چاپ رسیده در روزنامه‌ها و مجلات مختلف که بعضی از آنان کمیاب و یا دیریابند گردآوری شده است.
با توجه به این که موضوع کنسرت، بخش مهمی از تاریخ موسیقی ایران را تشکیل می‌دهد، این کتاب در شناخت تاریخ موسیقی و آگاهی از فعالیت موسیقی‌دانان پیشگام ایران تأثیر بسزایی دارد.
علاوه بر این، بررسی اعلان‌ها و گزارش‌های به چاپ رسیده در کتاب حاضر، اطلاعات مهم و ارزشمندی دربارۀ فعالیت‌های موسیقی‌دانان، همکاری‌های هنری آنان با یکدیگر، علت، مناسبت، زمان و مکان برگزاری کنسرت، دستگاه انتخابی و اشعار خوانده شده در هر کنسرت، مکان فروش بلیط و قیمت بلیط کنسرت را در دوره‌های مختلف به دست می‌دهد.
در این کتاب، اعلان کنسرت های درویش خان، عارف قزوینی، حسین خان اسماعیل زاده، سید حسین طاهرزاده، کلنل وزیری، عبدالله دوامی، ابوالحسن صبا، حسین یاحقی، رضاقلی میرزا ظلی، مرتضی نی داود، موسی نی داود، مرتضی محجوبی، رضا محجوبی، علی اکبر شهنازی، عبدالحسین شهنازی، قمرالملوک وزیری، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، ملوک ضرابی، غلامحسین بنان، روح انگیز، موسی معروفی، جواد معروفی، روح بخش، عبدالعلی وزیری، ایران الدولۀ هلن، نیراعظم رومی، ملکه حکمت شعار، روح الله خالقی، انجمن موسیقی، جامعۀ باربد و … به چاپ رسیده است.
دربارۀ خوانندگان و نوازندگان گمنامی که حتی نامی از آن‌ها در منابع مکتوب موجود موسیقی نیامده و باید آنان را در شمار حلقه‌های مفقودۀ تاریخ موسیقی ایران محسوب کرد اطلاعات منحصر به فردی به دست می‌دهد. این افراد عبارتند از: ثریا قاجار، بانو نوا، بانو پروانه و بانو جامی.
دربارۀ فعالیت‌های هنری هنرمندان ارمنی، قفقازی و اروپایی مانند مادام پری آقابابف، مادام سیرانوش، گل‌صباح خانم و … که در ایران به اجرای کنسرت پرداخته‌اند اطلاعات مهمی به دست می‌دهد.
تلفن انتشارات ماهور جهت دریافت کتاب: ۷۷۶۴۶۰۰۴

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....