تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 - 17:36
کد خبر : 109675

مردم دربرابر افزایش قیمت هاچکار کنند؟ دزدی کنند؟

مردم دربرابر افزایش قیمت هاچکار کنند؟ دزدی کنند؟

هیچ کنترلی در مورد افزایش قیمت کالا و خدمات و جود ندارد .چه در مورد کالاها و خدمات بخش خصوصی و چه در مورد کالا و خدمات دولت. البته افزایش کالا و خدمات بخش خصوصی تابعی از افزایش قیمتها در بخش دولتی است .مثلا وقتی قیمت گاز و برق و آب و ….بالا میرود یا

هیچ کنترلی در مورد افزایش قیمت کالا و خدمات و جود ندارد .چه در مورد کالاها و خدمات بخش خصوصی و چه در مورد کالا و خدمات دولت.
البته افزایش کالا و خدمات بخش خصوصی تابعی از افزایش قیمتها در بخش دولتی است .مثلا وقتی قیمت گاز و برق و آب و ….بالا میرود یا دامنه شمول مالیات یا نرخ پایه آن آفزایش میابد بالطبع قیمت کالاها و خدمات بخش غیر دولتی هم افزایش میابد.
و این ها همه در حالی است که هیچ گونه افزایشی در درآمدها و پس انداز یا افزایش سطح رفاه خانواده ها یا بنگاها ایجاد نشده است !
حساب و کتاب تمام زندگی مردم در اختیار نهادهای حاکمیتی است و آنها دقیقا نسبت به افزایش یک ریال از سطح درآمدهای مردم هم آگاه هستند.
اما با این حال گاهی بطورهفتگی و یا ماهانه سطح عمومی قیمتها افزایش
میابد….
مزید براین روند افزایشی، کاهش خدمات دهی نهادهای دولتی مثل بیمه ها بانکها و وزارتخانه ها به نوعی دست در سفره مردم بردن است .
مثلا وقتی نهاد بیمه های پایه مثل بیمه سلامت یا تامین اجتماعی و… دسترسی مردم را به خدماتشان محدود میکند و یا دارویی که تا کنون مشمول بیمه و خدمات بوده و اکنون باید آزاد تهیه شود، یا مراکز پرداخت خدمات و تعهدات را کاهش می دهند در حقیقت سربار هزینه های افراد زیر پوشش را افزایش میدهند.
ناخودآگاه به یاد نانوایی سنگکی سرکوچه مان افتادم که قیمت سنگک را یک مدتی است ثابت نگه داشته است اما هرروز سنگک کوچ و کوچک تر میشود!

یعنی بطور ملموس دیده میشود که دولت از هر طرف هزینه ها را در حال بالا بردن است خدمات آموزش ،خدمات بهداشت خدمات رفاهی و سلامت ، خدمات انرژی مثل سوخت آب برق گاز و….
برآیند این افزایش ها منجر به ایجاد تورم و به دنبال آن گسترش فقرو فسادو از هم کسیختگی خانواده ها و هزاران مشکل دیگر میشود.افزایش قیمتها موجب شرمنگی پدر و مادر نسبت به اینکه هرروز باید از شکم فرزندانشان بزنند و الا آخر….(در مجلس و فلان جا و دنبال طرحهای افزایش جمعیت هستند)

باوجود اینکه دولت میداند که نه تنها هیچ گونه افزایش درآمد و یا اشتغالی ایجاد نشده است پس چگونه است که اینطور بی محابا دست در جیب مردم میکند غیر از اینکه انسان فکر کند یک تفکر و اندیشه ای تعمدا مردم را به سمت فقر و فلاکت سوق میدهد طور دیگری میشود فکر کرد؟
این دولت اگر مردمی است پس دولت های غیر مردمی چگونه اند؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....