تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 13:41
کد خبر : 148163

مراسم بزرگداشت و تکریم برای استاد پرفسور حسن امین

مراسم بزرگداشت و تکریم برای استاد پرفسور حسن امین

دکتر محمد رسولی مدیر موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : در نظر است روز سه شنبه هفتم آذر ماه جاری در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی مراسم بزرگداشت و تکریم برای استاد دکتر سید حسن امین، پرفسور پر آوازه ی کشور بر گزار شود. تجلیل از استاد

دکتر محمد رسولی مدیر موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

در نظر است روز سه شنبه هفتم آذر ماه جاری در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی مراسم بزرگداشت و تکریم برای استاد دکتر سید حسن امین، پرفسور پر آوازه ی کشور بر گزار شود. تجلیل از استاد امین، تجلیل از علم و دانش است. زیرا ایشان بیش از پنجاه سال است که مدام در پی کسب دانش و نشر و پخش آن است. روحیه ی دانش پژوهی و استعداد شگرف این استاد که از خاندان و خانواده ی فرهنگ پروری هستند سبب پیدایش پدیده ای به نام پرفسور امین گشته است که در علوم گوناگون و حتا گاه کاملا متفاوت دارای تبحر در حد صاحب نظر بودن است.
برای مثال ایشان حقوقدان بزرگ است که دریای وسیع علم حقوق را با شاخه های گوناگون آن می داند و جالب تر آنکه از معدود افراد دانشمند علم حقوق است که تاریخ این علم را به نگارش در آورده و کتاب تاریخ حقوق ایشان از منابع اصلی این موضوع علمی است. زیرا ایشان تاریخدان است و با تسلط به دو علم تاریخ و حقوق می توان تاریخ حقوق را نوشت.

 

photo 2023 11 26 13 13 27 اقتصاددان نوشته

این در حالی است که استاد پرفسور حسن امین ،شاعر و ادیب و نویسنده و دانشمندی است که کتاب مهم ” شاهنامه امین” را سروده و تالیف نموده است.
موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم از برگزاری این مراسم استقبال می نماید.
دکتر محمد رسولی مدیر موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، همیشه راجع به پرفسور سید حسن امین می گوید ” او استاد علم و اخلاق ” است. مردی است با دریای دانش و کوه حلم و بردباری و در عین حال فروتن و با اخلاق و خونگرم و مهربانی.
موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، در آیین بزرگداشت این مرد دانا و نویسنده ی توانا و اندیشه ورز کوشا، فیلسوف گران‌سنگ دوران ما ،یعنی حکیم بزرگوار سید حسن امین شرکت می نماید .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....