تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 19:33
کد خبر : 77191

مذاکره مستقیم با آمریکا ممکن است؟

مذاکره مستقیم با آمریکا ممکن است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است، از زمانی که تحریم‌ها لغو شود ما مذاکره را انجام می‌دهیم. احتمال مذاکره با آمریکا را نیز می‌دهیم چراکه آنها دچار مشکل شده‌اند روند کار مشخص است و چیزی نیست که پنهان باشد و آنها باید دنبال

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است، از زمانی که تحریم‌ها لغو شود ما مذاکره را انجام می‌دهیم. احتمال مذاکره با آمریکا را نیز می‌دهیم چراکه آنها دچار مشکل شده‌اند روند کار مشخص است و چیزی نیست که پنهان باشد و آنها باید دنبال ما حالا حالاها بدوند.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای وین گفت: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است به دلیل اینکه این دفعه دست ما بسیار پر است چون آنها توافقشان را بهم زدند پس باید این دفعه آنها دنبال ما بدوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: چون آنها نمی‌خواهند امتیاز بدهند پس مذاکرات مقداری طولانی می‌شود. آنها خلاف کردند و زیر توافق زدند و مجبورند که دنبال ما بدوند. ما هم کار خودمان را می‌کنیم.

کوثری ادامه داد: هم در حال غنی‌سازی ۶۰ درصد هستیم و هم اینکه در منطقه نفوذمان را قطع نمی‌کنیم. جلو اینها ایستاده‌ایم و اینها باید بدانند به توافقی که انجام می‌دهند احترام بگذارند.

ما تحت فشار نیستیم

به گزارش اقتصاددان به نقل از عصر ایران،  او در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها فشارهای اقتصادی زیادی را به مردم وارد می‌کند آیا با توجه به این مسئله ایران ممکن است تحت شرایطی تن به مذاکره مستقیم با آمریکا بدهد گفت: ما تحت فشار نیستیم. ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردند مگر نتوانستیم زندگی کنیم. در جنگ پیروز شدیم اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار گیرد. از آن طرف چنان بلایی سر داعش آوردیم که خود ترامپ گفت هزاران میلیارد دلار هزینه کردیم و به نتیجه نرسیدیم و الان آنها هستند که به ما نیاز دارند.

کوثری تاکید کرد: تا زمانی که تحریم‌ها را لغو نکنند و تعهد ندهند که بازی جدیدی در نمی‌آورند قطعا ما سر میز مذاکره با آنها [آمریکا] نمی‌نشینیم اما اگر تعهد دادند و تحریم‌ها را برداشتند و لغو کردند راه‌ها که باز شد و اطمینان حاصل شد آن موقع هم می‌شود مذاکره کرد.

او در مورد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا ادامه داد: از زمانی که تحریم‌ها لغو شود ما این کار را انجام می‌دهیم. احتمال مذاکره با آمریکا را نیز می‌دهیم چراکه آنها دچار مشکل شده‌اند روند کار مشخص است و چیزی نیست که پنهان باشد و آنها باید دنبال ما حالا حالاها بدوند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....