تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 15:53
کد خبر : 125828

محیط زیست ایران همچنان رو به سراشیبی

محیط زیست ایران همچنان رو به سراشیبی

  اقتصاددان :  تیم کوهنوردی درود کوهستان در ادامه برنامه ورزشی خود ناهنجاری هایی که در طبیعت و محیط زیست را مشاهده میکند را بازتاب میدهد. امروز که در یک برنامه کوهنوردی در کوه رفته بودیم دو مشکل و ناهنجاری و رفتار غیر فرهنگی و مخالف زیست بوم دیده شد؛ که جهت برطرف شدن مشکل

 

اقتصاددان :  تیم کوهنوردی درود کوهستان در ادامه برنامه ورزشی خود ناهنجاری هایی که در طبیعت و محیط زیست را مشاهده میکند را بازتاب میدهد. امروز که در یک برنامه کوهنوردی در کوه رفته بودیم دو مشکل و ناهنجاری و رفتار غیر فرهنگی و مخالف زیست بوم دیده شد؛ که جهت برطرف شدن مشکل و کمک به فرهنگ ملی محیط زیست بازتاب میشود.

مورد اول اینکه بخشهایی از کوه و طبیعت توسط افرادی تصرف شده و اقدام به کاشت درخت کرده‌ بودند .(منطقه حصارک)

کاشت درخت به تنهایی نه تنها بد نیست بلکه به نوعی سبب افزایش پوشش گیاهی میشود‌. اما همین درختان زمانی که بزرگ شدند و در اطرافشان حصار کشیده شد آنجاست که مشکل و تصرف منابع ملی و طبیعی معنا پیدا میکند که اینگونه شده است. مورد بعد ورود موتورسواران حرفه ای با موتورهای سنگین با حجم بالا به مسیر کوهنوردان و محیط زیست درکوه ها بود که علاوه بر تولید صدای ناهنجار و برهم خوردن آرامش طبیعت باعث از بین رفتن گونه های گیاهی می شوند. که در این زمینه با کسی که سرپرست تیم بود صحبت شد و پذیرفتند که کارشان قابل قبول نیست ،همانطور که اگرکسانی غیر از موتورسواران وارد پیست موتورسواری شوند کار نادرستی است. به هر حال به عنوان یک شهروند مسول تذکر داده شد و بی تفاوت از کنار مشکل رد نشدیم و همینطور در مورد تصرفات منابع ملی دوست عزیزی که از اساتید دانشگاه درزمینه محیط زیست و حقوق محیط زیست هستند و پیگیر حقوق منابع ملی از دغدغه‌های شان است تذکرات لازم را به عوامل حاضر در آنجا دادند و اطلاعاتی جهت پیگیری کسب کردند. همه ما باید نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت کنیم.
محیط زیست بستر هر تحول و توسعه ای است اگر آسیب ببیند بسیاری مشکلات دیگر را به همرا دارد ،همانگونه که الان به آن مبتلا هستیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....