تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 15:00
کد خبر : 138946

مانور دلار زیر رگبار اخبار

مانور دلار زیر رگبار اخبار

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی باور دارند در صورتی که تبادل زندانیان آمریکایی و آزادسازی وجوه ایران به نتیجه برسد، قیمت دلار در روزهای آینده ممکن است تا کانال ۴۸ هزار تومان عقب نشینی کند. اقتصاددان: روز گذشته نشست شورای حکام در وین برگزار شد و سیگنال‌های که از این جلسه مخابره شد موردتوجه

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی باور دارند در صورتی که تبادل زندانیان آمریکایی و آزادسازی وجوه ایران به نتیجه برسد، قیمت دلار در روزهای آینده ممکن است تا کانال ۴۸ هزار تومان عقب نشینی کند.

اقتصاددان: روز گذشته نشست شورای حکام در وین برگزار شد و سیگنال‌های که از این جلسه مخابره شد موردتوجه بازیگران ارزی قرار گرفت.

یکی از این موارد، اظهارات رافائل گروسی بود. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که هیچ پیشرفتی در اجرای فعالیت‌های مشخص شده در بیانیه اسفندماه در تهران، حاصل نشده است. همین ادعا باعث شد دلار تا سطح ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان بالا برود.

با این‌حال عصر دیروز اظهارات علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه، دلار در بازار پشت خطی را نزولی کرد و مرز حمایت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان از دست رفت. علی باقری گفته بود کسانی که مذاکره را ضدارزش جلوه می‌دهند، می‌خواهند دست نظام را تهی کنند که بازار از این سخنان او سیگنال مثبت دریافت کرد. قیمت دلار هرات در پشت خط دوشنبه به کاهش خود ادامه داد و به ۴۹ هزار و ۴۹۰ تومان رسید که مرز حمایت است.

در کنار این اخبار -آن‌طور که در رسانه ها آمده- بایدن دستور معافیت تحریمی برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران از کره جنوبی به قطر را صادر کرده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هفته قبل این مجوز را صادر کرده بود؛ اما روز دوشنبه (به‌وقت محلی) اطلاعیه رسمی آن برای کنگره این کشور ارسال شد.

خبر بامداد امروز خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره تبادل زندانی در ابتدای هفته بعد ترمز آخر کاهش قیمت از دید این گروه است. به باور آنان با این خبر دلار به‌احتمال زیاد شروع بسیار نرمی خواهد داشت.

در مقابل افزایشی‌های بازار می‌گویند این اخبار در روند بازار تأثیری نخواهد داشت و قیمت دلار راه خود را می‌رود. به عقیده این دسته اگر قیمت دلار طی روزهای آینده هم‌بالای مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان بماند در این ناحیه کف‌سازی می‌شود و روند قیمت دلار افزایشی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....