تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 13:05
کد خبر : 46150

مالیات کشور را اداره کنیم و تضمین هم میدهیم

مالیات کشور را اداره کنیم و تضمین هم میدهیم

نظام مالیاتی ما معیوب و در اکثر موارد ضد تولیدی است. اقتصاددان: در شرایط رکود اقتصادی از دستمزدها نباید مالیات گرفت. از تولید مالیات می گیرند و سوداگری معاف از مالیات است. که باید تولید معاف از مالیات باشد و کسانی که سودهای بی حساب و کتاب کسب می کنند، مشمول حداکثر مالیات شوند. بجای

نظام مالیاتی ما معیوب و در اکثر موارد ضد تولیدی است.

اقتصاددان: در شرایط رکود اقتصادی از دستمزدها نباید مالیات گرفت.

از تولید مالیات می گیرند و سوداگری معاف از مالیات است. که باید تولید معاف از مالیات باشد و کسانی که سودهای بی حساب و کتاب کسب می کنند، مشمول حداکثر مالیات شوند.

بجای مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر مصرف می گیرند. بعنوان مثال ارزش افزوده طلا چیست که آنرا در ترازو می گذارند و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می گیرند؟
البته سود و هزینه ساخت میتواند مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد، اما خود طلا، ارزش افزوده صفر دارد. وقتی کل خرید و نه ارزش افزوده شده، مشمول مالیات میشود، دیگر مالیات بر ارزش افزوده نیست. مالیات بر مصرف است که این باید اصلاح شود.

کنز مالی و رسوب سرمایه در بانک، از مالیات معاف است و دارایی ها و سرمایه گذاری های مولد مشمول مالیات سنگین میشود! این باید دقیقا برعکس شود.

من اگر مورد اعتماد مردم قرار بگیرم از پول مالیات خواهم گرفت نه از سرمایه.
باید تلاش کرد ثروت دارایی شود نه دارایی ثروت.

من تلاش خواهم کرد سرمایه گذاری در سپرده های بانکی، ارز، بخصوص ارزهای دیجیتال، خانه های کلنگی، طلا و همه ی سرمایه های گذاری هایی را که ارزش افزوده #صفر_مطلق دارند را تا بیش از ۹۰ درصد افزایش دهم.
چرا که معتقدم اصلی ترین بحران اقتصادی کشور، بحران ارزش افزوده است.

یکی از برنامه های من افزایش کارمزد بانکی بیش از نرخ مالیات است. تا تمام درآمدها قابل شناسایی و مالیات ستانی باشد. با این طرح گردش مالی ثبت و فرار مالیاتی هزینه بیشتری از دادن مالیات خواهد داشت.
همچنین هزینه چاپ اسکناس بشدت کاهش خواهد یافت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....