تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 21:01
کد خبر : 29498

ماجرای کندی اینترنت چیست؟

ماجرای کندی اینترنت چیست؟

در شرایطی که این روزها بسیاری از کاربران از سرعت اینترنت ثابت گلایه دارند و برخی می‌گویند وضعیت به دوران دیال‌آپ بازگشته است، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران می‌گوید که ممکن است مشترکان به سقف مصرف منصفانه خود رسیده باشند. در روزهای اخیر به ویژه امروز، برخی از مخاطبان در پیام‌ها و

در شرایطی که این روزها بسیاری از کاربران از سرعت اینترنت ثابت گلایه دارند و برخی می‌گویند وضعیت به دوران دیال‌آپ بازگشته است، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران می‌گوید که ممکن است مشترکان به سقف مصرف منصفانه خود رسیده باشند.

در روزهای اخیر به ویژه امروز، برخی از مخاطبان در پیام‌ها و تماس‌های خود از سرعت اینترنت ثابت در مناطق مختلف تهران گلایه کردند.

در اقتصاددان به نقل از  تجارت‌نیوز ،بخش ارتباط با رسانه‌های وزارت ارتباطات و اطلاعات، وجود مشکلی در اینترنت پایتخت را رد می‌کند و می‌گوید که از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت اختلالی به آنها اعلام نشده است.

بر اساس این توضیح، اگر اختلالی در اینترنت وجود داشته باشد، شرکت زیرساخت حتما موضوع را اعلام می‌کند و اکنون به نظر نمی‌رسد مشکلی در اینترنت ثابت تهران وجود داشته باشد.

بیدخام توضیح می‌دهد: ممکن است کاربران به سقف مصرف منصفانه خود رسیده باشند که در این شرایط، سرعت اینترنت آنها به ۱۲۸ کیلوبیت کاهش می‌یابد؛ در این صورت مشترک باید به پرتال مراجعه و حجم جدیدی را خریداری کند

سقف مصرف منصفانه و کاهش سرعت اینترنت

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران نیز در این مورد می‌گوید که معمولا دو عامل باعث کندی و اختلال در اینترنت می‌شود؛ وجود مشکلی در شبکه یا رسیدن حجم مصرف کاربران به سقف مصرف منصفانه.

او وجود اختلال در شبکه اینترنت پایتخت را رد می‌کند و می‌گوید امروز مشکلی در شبکه اینترنت تهران وجود نداشته است.

بیدخام توضیح می‌دهد: ممکن است کاربران به سقف مصرف منصفانه خود رسیده باشند که در این شرایط، سرعت اینترنت آنها به ۱۲۸ کیلوبیت کاهش می‌یابد؛ در این صورت مشترک باید به پرتال مراجعه و حجم جدیدی را خریداری کند.

موضوع هر چه باشد کاربران از سرعت اینترنت شاکی‌اند؛ برخی از کاربران در توئیتر از اینکه اینترنت به سرعت دیال‌آپ بازگشته است، گلایه کرده‌اند

به گفته او، سقف مصرف منصفانه بر اساس میزان حجمی که افراد خریداری می‌کنند، مشخص می‌شود و زمانی که مصرف کاربر به این سقف می‌رسد، مخابرات موضوع را با ارسال پیامک به مشترک اطلاع می‌دهد.

بازگشت به سرعت دیال‌آپ

موضوع هر چه باشد کاربران از سرعت اینترنت شاکی‌اند؛ موضوع فقط هم مخصوص تهران نیست و مردم در شهرهای مختلف به وضعیت موجود معترضند. برخی از کاربران در توئیتر از اینکه اینترنت به سرعت دیال‌آپ بازگشته است، گلایه کرده‌اند.

اینترنت همراه هم البته وضعیت بهتری ندارد. به ویژه این روزها، مشکلات آموزش آنلاین در مناطق روستایی گلایه‌هایی را در افکار عمومی ایجاد کرده است.

در این میان جدیدترین گزارش Speedtest از کاهش سرعت اینترنت همراه و ثابت در ایران خبر می‌دهد. این در حالی است که در دنیا وضعیت در هر دو حوزه بهبود یافته است.

چندی پیش خبرگزاری ایرنا، یکی از اصلی‌ترین دلایل کندی اینترنت در برخی اپراتورها را اشباع شدن پهنای باند اعلام کرد. طبق آن گزارش، از مجموع بیش از ۱۴۰۰مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال شرکت مخابرات ایران در ۷۰مرکز نیازمند ارتقای سخت‌افزاری است؛ ارتقایی که معلوم نیست چه زمانی قرار است اتفاق بیفتد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....