تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 - 0:24
کد خبر : 167364

«لای چینگ ته» به ستون شرم در تاریخ میخکوب خواهد شد

«لای چینگ ته» به ستون شرم در تاریخ میخکوب خواهد شد

از ساعت ۷:۴۵ روز پنجشنبه ۲۳ مه برابر با ۳ خرداد، ناحیه نظامی شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین در تنگه تایوان، در شمال، جنوب و شرق جزیره تایوان و اطراف جزیره‌های جین‌من، مازو، ووچیو و دونگ‌ین رزمایش مشترک برگزار کردند. سرهنگ نیروی دریایی لی شی، سخنگوی ناحیه نظامی شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین گفت که

از ساعت ۷:۴۵ روز پنجشنبه ۲۳ مه برابر با ۳ خرداد، ناحیه نظامی شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین در تنگه تایوان، در شمال، جنوب و شرق جزیره تایوان و اطراف جزیره‌های جین‌من، مازو، ووچیو و دونگ‌ین رزمایش مشترک برگزار کردند.

سرهنگ نیروی دریایی لی شی، سخنگوی ناحیه نظامی شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین گفت که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ مه، نیروهای زمینی، دریای، هوایی، موشکی و سایر نیروهای این ناحیه رزمایش مشترک «شمشیر ۲۰۲۴ اِی» (Sword-2024A) را در اطراف جزیره تایوان برگزار می‌کنند. این رزمایش با تمرکز بر موضوعاتی مانند گشت های مشترک رزمی دریایی و هوایی، تصرف مشترک کنترل جامع میدان نبرد و حمله دقیق مشترک به اهداف کلیدی، گشت رزمی کشتی ها در نزدیکی جزیره تایوان و حرکت یکپارچه در داخل و خارج از جزیره تایوان انجام می‌شود تا توان رزمی واقعی نیروهای این ناحیه را آزمایش کند. این رزمایش همچنین نشان‌دهنده مجازات قوی برای نیروهای تجزیه طلب طرفدار «جدایی تایوان» است که به دنبال «جدا کردن» تایوان از چین هستند و در عین حال یک هشدار جدی در برابر دخالت و تحریک نیروهای خارجی در امور داخلی چین به شمار می‌رود.

سخنرانی «لای چینگ ته» رهبر منطقه تایوان که خود را «کارگر عملگرای استقلال تایوان» می نامد، در مراسم تحلیف او در روز دوشنبه کاملا یک “اعتراف به حمایت از جدایی تایوان” بود که علاوه بر زیر سوال بردن جدی اصل چین واحد، به شدت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را تخریب کرد و از هر زاویه‌ای که به این موضوع بنگریم اقدامات متقابل سرزمین اصلی چین مشروع، قانونی و ضروری خواهند بود.

تایوان، تایوان چین است و هموطنان دو طرف تنگه تایوان متعلق به ملت چین هستند. در مورد تبانی مقامات حزب دموکرات پیشروی تایوان با نیروهای خارجی برای پیگیری «جدایی» از چین، سرزمین اصلی چین از گذشته اعلام کرده بود که باید با انجام تدابیر متقابل چنین اقداماتی را مورد مجازات قرار داد. در غیر این صورت، فردی مانند «لای چینگ ته» که اجداد خود را فراموش کرده با مطرح کردن انواع مغالطه ها و دست زدن به اقدامات سیاسی اشتباه، قطعا تنگه تایوان را در وضعیتی خطرناک قرار خواهد داد.

رزمایش کنونی ناحیه نظامی شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین در اطراف جزیره تایوان، مجازاتی قاطع برای رفتارهای تحریک آمیز «لای چینگ ته» و نیز نشانگر محافظت مستحکم از صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان و رفاه هموطنان دو سوی این تنگه است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − یازده =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....