تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دی 1401 - 13:48
کد خبر : 112021

قیمت سکه قندیل بست

قیمت سکه قندیل بست

تحلیلگران معتقدند درصورتیکه عرضه ربع سکه در بورس کالا در ادامه منفی بیشتری را ثبت کند ، می تواند فشار فروش در بازار آزاد را برای ربع سکه افزایش دهد و آن را به سمت حمایت های بعدی هدایت کند. اقتصاددان: در فضای سرد زمستانی قیمت سکه و ارز از سرما قندیل بست؛حجم معاملات کاهش

تحلیلگران معتقدند درصورتیکه عرضه ربع سکه در بورس کالا در ادامه منفی بیشتری را ثبت کند ، می تواند فشار فروش در بازار آزاد را برای ربع سکه افزایش دهد و آن را به سمت حمایت های بعدی هدایت کند.

اقتصاددان: در فضای سرد زمستانی قیمت سکه و ارز از سرما قندیل بست؛حجم معاملات کاهش پیدا کرد و قیمت ها در یک محدوده خاص معامله شد.

حباب سکه اندکی پایین‌آمد 

دیروز حباب سکه در محدوده ۱۵ درصد بود.فعالان بازار معتقدند کاهش حباب سکه ریسک خرید را تا حدودی پایین آورده است. البته بررسی ها نشان می دهد که فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه امامی همچنان بالاست.

یک اتفاق مهم در بازار سکه 

دیروز بازار سکه میزبان یک اتفاق مهم بود. ربع سکه به بورس کالا رسید. البته معامله گران تصور می کردند که استقبال از اقدام‌ جدید بازارساز سرد بوده است.

قیمت عجیب ربع سکه در بورس 

بانک مرکزی روز گذشته در حالی  ربع سکه بهار آزادی را برای نخستین بار در بورس کالا با قیمت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه کرد که در بازار آزاد بین ۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که بررسی ها نشان می دهد به دلیل کارمزد حدودا ۹ درصدی که شامل این معامله می شود، عملا خریدار باید به ازای هر یک ربع سکه، در حول وحوش ۷ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان پرداخت کند.بنابراین می توان گفت ربع سکه بورسی گران تر از کف بازار قیمت خورد!

بررسی ها نشان می دهد از مجموع ۵۰۰ هزار ربع سکه ای که قرار است بانک مرکزی عرضه کند دیروز فقط ۲۸۰۰ سکه به فروش رفت.

پیش بینی قیمت سکه امامی و ربع سکه 

با توجه به قیمت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی عرضه ربع سکه در بورس کالا در اولین روز عرضه، محدوده حباب ربع سکه بانک مرکزی در محدوده ۳۵ درصدی قرار می گیرد. تحلیلگران معتقدند درصورتیکه عرضه ربع سکه در بورس کالا در ادامه منفی بیشتری را ثبت کند ، می تواند فشار فروش در بازار آزاد را برای ربع سکه افزایش دهد و آن را به سمت حمایت های بعدی هدایت کند.

برخی از تحلیل گران تصور می کنند عرضه ربع سکه در بازار امروز می تواند زمینه ساز نزول در بازار سکه امامی شود. این دسته از فعالان بازار معتقدند در صورتی که نرخ دلار هم در بازار امروز عقب نشینی کند قدرت معامله گران کاهشی بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....