تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 13:12
کد خبر : 151251

پیش‌بینی قیمت سکه امروز 2 دی 1402

قیمت سکه آماده جهش

قیمت سکه آماده جهش

قیمت طلای جهانی روز گذشته به دنبال افزایش تنش ها در دریای سرخ و احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا صعودی شد و همین موضوع باعث شده که عده ای از سکه بازان به احتمال تداوم رشد قیمت سکه در اولین روز هفته خوش بین شوند. اقتصاددان: در روزهای پایانی هفته قبل قیمت سکه

قیمت طلای جهانی روز گذشته به دنبال افزایش تنش ها در دریای سرخ و احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا صعودی شد و همین موضوع باعث شده که عده ای از سکه بازان به احتمال تداوم رشد قیمت سکه در اولین روز هفته خوش بین شوند.

اقتصاددان: در روزهای پایانی هفته قبل قیمت سکه و دلار دو مسیر نامتوازن را دنبال کردند. درحالی‌که قیمت دلار پس از دو ماه و نیم به کانال ۴۹ هزار تومان سقوط کرد سکه بازان با خوش‌بینی به‌احتمال افزایش قیمت طلا آرایش صعودی به خود گرفتند و قیمت سکه امامی با افزایش ۲۵۰ هزارتومانی از مرز ۲۹ میلیون تومان به سطح ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. با این‌حال در معاملات پشت خطی سکه استراحت کرد و نوسان قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت نکرد.

اما روز جمعه یک اتفاق سکه بازان را نسبت به‌احتمال تداوم صعود قیمت سکه امامی در اولین روز کاری زمستان ۱۴۰۲ امیدوارتر کرد. گفته می‌شود قیمت اونس طلا در معاملات نقدی روز جمعه ترمز بریده و به بالاترین سطح طی سه هفته گذشته افزایش‌یافته است. فعالان اقتصادی معتقدند به دنبال تداوم تنش‌ها در خاورمیانه و به‌تبع آن حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، طلا به پناهگاه امن سرمایه‌داران تبدیل شده است. از سوی دیگر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی ارزش دلار و سود اوراق‌قرضه خزانه‌داری آمریکا در سراشیبی قرار داده و موتور محرک قیمت طلای بوده است.

در حال حاضر فنی‌های بازار بر این باورند که سکه امامی مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد؛ اما اگر مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دست برود محدوده ۲۹ میلیون تومان و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....