تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 13:01
کد خبر : 146264

قیمت دلار حبس شد؛ خریدار سکه، نایاب!

قیمت دلار حبس شد؛ خریدار سکه، نایاب!

قیمت دلار چند روزی است که در یک دامنه ۳۰۰ تومانی گرفتار شده است. همین امر باعث شده بازار سکه هم با کمبود خریدار روبرو شود. اقتصاددان: بازار ارز تهران در روزهای اخیر شاهد رکود است.قیمت دلار چند روزی است که در یک دامنه ۳۰۰تومانی گرفتار شده و نوسان قابل توجهی را ثبت نکرده است.

قیمت دلار چند روزی است که در یک دامنه ۳۰۰ تومانی گرفتار شده است. همین امر باعث شده بازار سکه هم با کمبود خریدار روبرو شود.

اقتصاددان: بازار ارز تهران در روزهای اخیر شاهد رکود است.قیمت دلار چند روزی است که در یک دامنه ۳۰۰تومانی گرفتار شده و نوسان قابل توجهی را ثبت نکرده است.

البته برخی از معامله گران از کمبود نقدینگی در بازار صحبت می کنند و معتقدند که کمبود ریال در بازار موجب شده که فشار خرید در بازار کاسته شود.

فعالان اقتصادی بر این باورند که بازه قیمتی حال حاضر دلار، محل توافق معامله‌گران و بازارساز است؛ زیرا حدود یک هفته است که فشار جدیدی در معاملات این ارز مشاهده نمی‌شود و عرضه و تقاضا در حالت متعادل قرار دارند.

قیمت دلار تهران در دو روز گذشته در دامنه ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شده است. در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب هم نرخ دلار در حدود ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان بود‌‌.

در هرات هم قیمت دلار که روز گذشته با ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شده بود در بازار امروز وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و بر روی پله اول کانال مذکور در نوسان بود.

نرخ حواله درهم نیز در مقایسه با روز قبل رشد اندکی را ثبت کرد و به ۱۴ هزار و ۷۰ تومان رسید.

در بازار امروز خبرهای آتش‌بس میان حماس و اسرائیل توجه بازیگران ارزی را به خود جلب کرد. در حالی که صبح امروز ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای از توقف عملیات زمینی خود در نوار غزه خبر داد و ساعتی بعد این خبر را از وبسایت خود حذف کرد، ساعتی پیش جان کربی سخنگوی کاخ سفید از موافقت اسرائیل با آتش‌بس ۴ ساعنه روزانه فقط در شمال غزه خبر داد.

فارغ از بازار ارز، قیمت طلای جهانی امروز تا سطح ۱۹۴۵ دلار پایین آمد اما در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران قیمت اونس طلا با رشد تقریبا ۸ دلاری نسبت به روز قبل بر روی ۱۹۵۷ دلار قرار گرفت.

در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا در داخل ایران که عصر دیروز با ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد، در بازار امروز با ۲ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز چهارشنبه تقریبا ۳ هزار تومان شد کرده است.

همچنین قیمت سکه امامی هم با نوسان اندک قیمت دلار، در بازار امروز افت و خیز خاصی را ثبت نکرد و با ۲۹ میلیون و ۱۰۰هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل ثبات را نشان می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....