تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 20:10
کد خبر : 39779

راه اندازی قطار بین المللی اسلام آباد به استانبول در ۱۴۰۰

راه اندازی قطار بین المللی اسلام آباد به استانبول در ۱۴۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین قطار ATR در مسیر اسلام‌آباد به استانبول در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید. اقتصاددان: سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم بهره‌برداری ایستگاه تهران به ایستگاه مترو گفت: امسال سال بسیار سخت و پر فراز و نشیبی بود که ما توانستیم آن را به خوبی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین قطار ATR در مسیر اسلام‌آباد به استانبول در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اقتصاددان: سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم بهره‌برداری ایستگاه تهران به ایستگاه مترو گفت: امسال سال بسیار سخت و پر فراز و نشیبی بود که ما توانستیم آن را به خوبی مدیریت کنیم.

او ادامه داد: همه این اتفاقات مرهون تلاش و زحمت راه آهن است که البته در این بین حمایت ویژه دولت هم بسیار موثر بوده است.

رسولی اظهار کرد: امروز یازدهمین و دوازدهمین مرحله بهره‌برداری از واگن‌های تولید داخل است که به همت تولیدکنندگان و شرکت‌های حمل و نقلی به انجام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال سال جهش تولید بود و ما امروز توانستیم یازدهمین مرحله از تولیدات با آن را به سرانجام برسانیم، گفت: امروز ۲۸۹ دستگاه انواع وانت باری و مسافری در کارخانجات به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی اظهار کرد: در سال ۹۹، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان داخلی اضافه شد که توانستیم به خودکفایی هم برسیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: امروز یک دستگاه واگن کانتینر با مساحت ۲۶ متری که قابلیت حمل ۲کانتینر ۴۰ فوتی را دارد به بهره برداری رسیده که پیش از این در بخش حمل کانتینر در حوزه ریلی تنها توانایی حمل کانتینر ۴۰ فوت و کانتینر ۲۰ فوتی را داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شرکت تولیدکننده و شرکت حمل و نقل ریلی در ساخت این واگن‌ها تعامل داشتند و در حوزه حمل بار هم امسال در بخش تن کیلومتر توانستیم رکود حمل بار را بشکنیم و امسال ۳۹۴ میلیارد تن کیلومتر بار جابه‌جا کرده‌ایم.

رسولی اظهار کرد: در بخش حمل بار در بنادر هم ۷۵ درصد رشد داشته‌ایم و این مسیر رشد همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال توانستیم ۳.۵ میلیون تن بار را جذب کنیم امسال علی رغم بسته بودن مرز‌های بین المللی توانستیم در حوزه ترانزیت هم ۳۰ درصد رشد داشته باشیم و رکورد ۱۶ سال را بشکنیم.

رسولی ادامه داد: برنامه جامعی را برای سال ۱۴۰۰ هدف گذاری کرده‌ایم تا سهم قابل توجه‌ای از ترانزیت بین المللی را به دست بیاوریم.

او افزود: امسال رکورد حمل کانتینر از بندرعباس از طریق شبکه ریلی را با عدد ۱۲ هزار تن جابه جایی پشت سر گذاشتیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: راه اندازی اولین قطار ویژه پست در مسیر مشهد امسال انجام شد همچنین امسال حمل مستقیم از کشتی به قطار در غلات داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال ۹ مرکز بار برنامه‌ریزی کرده‌ایم با احداث یک هزار و ۶۲ کیلومتر خط آنتنی ۱۲۱ چشمه بار به شبکه ریلی متصل می‌شود و دسترسی به ۱۳۰ میلیون تن بار برای راه‌آهن فراهم می‌شود و سهم راه‌آهن در برنامه که رقم ۳۰ درصد تکلیف است به ۳۳ درصد خواهد رسید.

رسولی گفت: در حوزه مسافری نیز شرکت‌های ریلی با وجود همه مشکلات و عدم دریافت تسهیلات و مشکلات درآمدی همکاری مناسبی داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....