تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 21:07
کد خبر : 98451

قرار نیست اختلالی در اینترنت وفضای مجازی ایجاد شود

قرار نیست اختلالی در اینترنت وفضای مجازی ایجاد شود

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: قرار نیست هیچ اختلالی در فضای مجازی و اینترنت ایجاد شود و چنین تصمیمی هرگز مطرح نبوده است. قاسم خالدی عصر شنبه در جلسه شورای فضای مجازی استان مازندران با اشاره به اینکه امروز در جنگ سایبری قرار داریم، گفت: جنگ تمام عیار سایبری علیه کشور وجود دارد

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: قرار نیست هیچ اختلالی در فضای مجازی و اینترنت ایجاد شود و چنین تصمیمی هرگز مطرح نبوده است.

قاسم خالدی عصر شنبه در جلسه شورای فضای مجازی استان مازندران با اشاره به اینکه امروز در جنگ سایبری قرار داریم، گفت: جنگ تمام عیار سایبری علیه کشور وجود دارد و در این راستا باید به امنیت فضای مجازی توجه کنیم.

وی با اظهار اینکه طرح تسهیم درآمد در حال تکمیل است، افزود: این طرح به زودی به صحن شورای فضای مجازی آورده می‌شود و در این طرح، اپراتورها سهم سکوها و آنها سهم تولیدکنندگان محتوا را باید پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تسهیم درآمد برای تولید محتوا ایجاد انگیزه می‌شود و سبب ایجاد اکوسیستم اقتصادی در فضای مجازی خواهد شد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور یادآور شد: یک ظرفیتی در حوزه فضای رسانه‌های خبری وجود دارد و مازندران در این حوزه رتبه پنجم را داراست و این مسئله می‌تواند برای استان موفقیت مهمی را ایجاد کند.

خالدی به حوزه امنیت در فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: قرار نیست در کشور و شورای عالی فضای مجازی قرار نیست اختلالی در اینترنت و فضای مجازی ایجاد شود هرچند پهنای باند کشور در حال پرشدن است.

وی افزود: توسعه پهنای باند چندین سال متوقف بود و در حوزه اپراتورها توسعه زیرساختی نداشتیم و شورای عالی فضای مجازی کمک می‌کند تا این توسعه رخ دهد ولی در بالاترین سطح کشور هیچ تصمیمی درباره اختلال در اپراتورها و پلتفورم ها گرفته نشد و چنین موضوعی در دستور کار نیست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....