تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 18:52
کد خبر : 148567

قدردانی ۹۱٫۴ درصد از پاسخ دهندگان جهانی از مشارکت چین در مقابله با تغییرات آب و هوایی

قدردانی ۹۱٫۴ درصد از پاسخ دهندگان جهانی از مشارکت چین در مقابله با تغییرات آب و هوایی

همزمان با افزایش فزاینده مشکلات آب و هوایی، توجه جهانی به دبی معطوف شده است. روز پنجشنبه ، بیست و هشتمین کنفرانس اعضای کاپ ۲۸ (COP28) کنوانسیون چارچوبی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی گشایش یافت و به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت. نتایج یک نظرسنجی که از سوی شبکه سی جی تی

همزمان با افزایش فزاینده مشکلات آب و هوایی، توجه جهانی به دبی معطوف شده است. روز پنجشنبه ، بیست و هشتمین کنفرانس اعضای کاپ ۲۸ (COP28) کنوانسیون چارچوبی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی گشایش یافت و به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت. نتایج یک نظرسنجی که از سوی شبکه سی جی تی ان (CGTN) رادیو و تلویزیون مرکزی چین در میان مخاطبان سراسر جهان انجام شده، نشان می‌دهد که ۹۰٫۳ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که هیچ کشوری نمی تواند از مشکل آب و هوایی دور بماند و چندجانبه گرایی راه اساسی برای حل مشکل تغییرات آب و هوایی است؛ ۹۱٫۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که بازدیدکنندگان از مشارکت چین در ترویج حاکمیت جهانی آب و هوایی ابراز قدردانی کردند.

در این نظرسنجی، ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان جهانی بر این باور بودند که انتشار بیش از حد کربن توسط انسان ها، تغییرات آب و هوایی جهانی را تشدید کرده است و تنها یک مسیر توسعه پایدار با کیفیت بالا می تواند بشریت را از این مخمصه خارج کند.

علاوه بر این، ۸۸٫۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که کشورهای توسعه یافته مسئولیت تاریخی بیشتری در قبال بحران تغییرات آب و هوایی دارند. در مواجهه با وضعیت کشورهای توسعه ‌یافته که کمک‌های اقلیمی به کشورهای در حال توسعه را رد می‌کنند یا کاهش می‌دهند، ۸۰٫۱ درصد از پاسخ‌دهندگان از این موضوع ناامید شدند؛ ۸۹٫۹ درصد از پاسخ‌دهندگان از کشورهای توسعه‌یافته خواستند تا مسئله کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را جدی بگیرند و در واقع به کشورهای در حال توسعه کمک کنند و با تأمین بودجه سازگاری با آب و هوا و جبران خسارت، مسئولیت خود را برعهده بگیرند.

چین همواره فعالانه در مدیریت آب و هوای جهانی مشارکت داشته است. نزدیک به نیمی از ظرفیت تولید برق فتوولتائیک نصب شده در جهان در چین است، بیش از نیمی از وسایل نقلیه انرژی جدید جهان در چین حرکت می کنند، و یک چهارم از فضای سبز جدید جهان مربوط به چین است. در این نظرسنجی، ۹۱٫۴ درصد از پاسخ دهندگان از مشارکت چین در ارتقای حاکمیت جهانی آب و هوا قدردانی کردند. همانطور که یکی از کاربران شبکه مخاطبان شبکه سی جی تی ان گفته “تلاش های دولت چین برای بهبود تغییرات آب و هوایی خیلی بزرگ است.”

این نظرسنجی روی پلتفرم های سی جی تی ان به پنج زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی منتشر شد و در عرض ۲۴ ساعت، در مجموع ۱۰۵۱۲ کاربر اینترنتی در رای گیری آن شرکت و نظرات خود را بیان کردند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....