تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 16:49
کد خبر : 111912

فولاد و فارس پیشران بورس امروز

فولاد و فارس پیشران بورس امروز

امروز شاخص کل بورس تهران برای دومین روز کاری متوالی ریزش کرد و نمادهای فولاد، وفارس بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند اقتصاددان: امروز شنبه بیست و چهارم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با کاهش ۸ هزار و ۳۶۶ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون

امروز شاخص کل بورس تهران برای دومین روز کاری متوالی ریزش کرد و نمادهای فولاد، وفارس بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند

اقتصاددان: امروز شنبه بیست و چهارم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با کاهش ۸ هزار و ۳۶۶ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۷۲۱ واحد پائین آمد.

اما شاخص کل هم وزن با رشد ۷۰۰ واحدی در رقم ۵۰۴ هزار و ۹۰۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با ریزش ۸۸ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۹۴۴ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۴۲۵ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۲۴ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای فولاد، فارس و شپدیس بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای فملی، میدکو و وبانک بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، زاگرس و آریا بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، خدیزل و پخش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خگستر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و شتران در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۰ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶۳۷ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۲۹ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۷ هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، ۱۴۶ نماد صف خرید داشتند و ۲۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با افت ۲۶ درصدی به ۳۶۷ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش ۱۵ درصد کاهش یافت و ۲۸۶ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد تپسی (شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس) با صف‌ خرید ۱۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تپسی، نمادهای وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) و کویر (شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر نماد وتوس در پایان معاملات بیشترین صف فروش را داشت. پس از سهام وتوس، نمادهای وطوبی، فماک، غنیلی و خمحور در رتبه‌های بعدی بودند.

 فولاد و فارس پیشران بورس امروز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....