تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 19:29
کد خبر : 86348

فطریه ، یارانه ، دلار ، اقتصاد

فطریه ، یارانه ، دلار ، اقتصاد

  در سال ۱۳۸۹ با تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها مقرر گردید تا در ازای حذف برخی سوبسیدهای پرداختی دولت اسلامی به هر ایرانی ماهانه ۴۵/۵۰۰ تومان یارانه پرداخت گردد ، در همان سال دلار ۱۰۵۰ تومان بوده و همچنین در پایان ماه رمضان همان سال ، مراجع عظام تقلید مبلغ زکات فطره را برای قوت

 

در سال ۱۳۸۹ با تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها مقرر گردید تا در ازای حذف برخی سوبسیدهای پرداختی دولت اسلامی به هر ایرانی ماهانه ۴۵/۵۰۰ تومان یارانه پرداخت گردد ، در همان سال دلار ۱۰۵۰ تومان بوده و همچنین در پایان ماه رمضان همان سال ، مراجع عظام تقلید مبلغ زکات فطره را برای قوت غالب گندم ۱۵۰۰ تومان و قوت غالب برنج ۵۰۰۰ تومان برای مؤمنین اعلام نمودند .
اکنون و در سال ۱۴۰۱ ، مبلغ یارانه بدون تغییر در همان عدد ۴۵/۵۰۰ تومان باقی مانده در صورتیکه دلار به ۲۸۰۰۰ تومان رسیده و همچنین زکات فطره برای قوت غالب گندم ۴۰/۰۰۰ تومان و قوت غالب برنج به ۱۵۰/۰۰۰ تومان توسط مراجع عظام تقلید برای مؤمنین اعلام شده است .
در حقیقت پس از ۱۲ سال ، یارانه پرداختی دولت های اسلامی هیچ تغییری نکرده است ولی دلار ناشی از سیاست اقتصادی دولت های اسلامی ۲۸ برابر و زکات فطره اعلامی توسط علمای طراز اول و بزرگ اسلامی برای فقرا ( قوت غالب گندم ) حدودا ۲۷ برابر و برای دیگر طبقات خانواده های جامعه متوسط ( قوت غالب برنج) ۳۰ برابر شده است .
از نگاهی دیگر آنچه که به مردم پرداخت می‌شود ( آنهم بابت حذف سوبسیدها و برداشت از سفره مردم ) پس از ۱۲ سال ثابت مانده است ولی آنچه که دولت ها باید ثابت نگه می‌داشتند ( دلار ) تا آن یارانه اثر اقتصادی خود بر خانوار را بگذارد ۲۸ برابر شده است ، این یعنی آنکه یارانه ۴۵/۵۰۰ تومانی ۲۸ برابر ضعیف شده است و به عدد ۱۶۲۵ تومان رسیده است یعنی چیزی کمتر از یک بسته آدامس ایرانی و از طرفی با سیاست‌های اقتصادی غلط دولت های اسلامی ، حکم الهی زکات فطره هم ناخواسته نزدیک به ۳۰ برابر افزایش یافته است و مؤمنین برای اجرای حکم الهی ۳۰ برابر بیشتر از ۱۲ سال قبل به زحمت افتاده اند .

دولت های اسلامی ۱۲ سال اخیر که تماما منتخب خود مردم بوده اند ( هر چند هر دوره مشارکت مردم به دلیل نارضایتی کمتر شده است ) هیچ کمکی در حوزه اقتصادی به مردم نکرده اند بلکه هر روز سفره آنان را کوچکتر کرده اند ولی سوال اصلی این متن از مراجع عظام تقلید است که چرا اینگونه نسبت به افزایش قیمت‌ها و نابودی معیشت مردم و حتی افزایش ۳۰ برابری حکم اسلام برای پرداخت زکات فطره سکوت کرده اند ؟
مگر شما در صدا و سیما و در شروع هر انتخابات به مردم نمی‌گویید که شرکت در انتخابات مهم و واجب است و از مردم درخواست شرکت در آن را نمی‌کنید؟ پس طبیعتا در تهییج و افزایش مشارکت مردم سهیم هستید و به همین دلیل باید جلوی سیاست های غلط اقتصادی ، اجتماعی و …. دولت ها قد علم کنید و در ابتدای صف مردم باشید .
امروزه بانک‌ها یکی از بزرگترین اشتباهات استراتژیک اقتصادی کشور را مرتکب می‌شوند و با بنگاه داری و گرفتن بهره حرام بانکی و سود مرکبِ خانه خراب کن ، مردم ، تولید کنندگان و صاحبان کسب و کارها را به خاک سیاه نشانده اند و شما هر بار به این بهره ها و ربای بانکی معترض شدید لیکن از طرف دولت های اسلامی هیچ وقعی به این اعتراضات شما گذاشته نشد و هیچ حکم شرعی پس از آن ندادید .
مراجع عظام تقلید ، فکر می‌کنید از سال ۱۳۸۹ تاکنون چقدر از مؤمنین فطریه پرداز فقیر ( فقرا ۶۸ درصد مردم ایران هستند ) دیگر توان اجرای حکم الهی را ندارند؟ آیا خود را سهیم در عدم اجرای حکم الهی می‌دانید؟

بزرگواران مذهبی ایران اسلامی برای حفظ جمهوری اسلامی ایران و برای حرمت نهادن به خون شهدا و تقویت نهاد خانواده مذهبی که ریشه آن در احیای اخلاق نبوی است وارد میدان شوید .

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....