تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 20:58
کد خبر : 107339

غیر منطقی بودن حرکات بازار بورس

غیر منطقی بودن حرکات بازار بورس

به گزارش اقتصاددان علی عباسیان کارشناس بازار مالی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: با توجه به تصمیمات خلق الساعه و شبانه بازار نااطمینانی در بازار بورس به حداکثر رسیده است و این نااطمینانی ها باعث خروج پول از بازار بورس و حتی از کشور میشود.با توجه به این که پول حقیقی از بازار بورس

به گزارش اقتصاددان علی عباسیان کارشناس بازار مالی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:

با توجه به تصمیمات خلق الساعه و شبانه بازار نااطمینانی در بازار بورس به حداکثر رسیده است و این نااطمینانی ها باعث خروج پول از بازار بورس و حتی از کشور میشود.با توجه به این که پول حقیقی از بازار بورس خارج میشد در عین ناباوری بازار مثبت های بسیار بالایی را تجربه کرد که قطعا از جنس بازار نبود و صرفا شاخص سازی بود.
متاسفانه دلایل مدیریتی باعث میشود که دستکاری در شاخص صورت بگیرد و زمانی که نیاز باشد با مثبت های سنگین و چندروزه بازار را مثبت نشان دهند که بعد از آن منفی های بازار دامن سهامدار خرد را میگیرد.
ولی نیاز بازار بورس مولفه های دیگری ایست از جمله ثبات در تصمیم گیری های اقتصادی،عدم وضع قوانین شبانه و خلق الساعه،عدم دستکاری شاخص،عدم مداخله در قیمت گذاری ها.
مسلما بازار بورس به عنوان بخش مهمی از اقتصاد که نقش بسیار مهمی در توسعه  کشور و رشد اقتصادی دارد باید نه تنها موارد بالا اعمال نشود بلکه باید مورد حمایت حاکمیت قرار بگیرد

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....