هم «نادر و باقر» آمدند هم «رستم و اسفندیار»
غائله «تبلیغاتِ انتخاباتی» در فضای مجازی
عجایب انتخابات کم نبوده و نیست اگر نگاهی به سبک و سیاق قبلی ها بیندازیم متوجه می شویم بازار داغ تبلیغات فقط به کلیپ ها و جولان دادن در فضای مجازی و حتی شام و ناهار دادن ها ختم نمی شود و هرچه به روز موعود نزدیک تر می شود رفتارهای خارق العاده و عجیب
قافیه چو تنگ آید، شاعر به جفنگ آید” این جمله ها و ضرب المثل ها در ادبیات ما چه غوغایی می کند و گویا این جملات برای امروز ما و حکایت بعضی از سیاسیون ما ساخته شده است. زیاد از این مقدمه تعجب نکنید کم کم برایتان می گوییم ماجرا چیست و از کجا آب می خورد.
از تراکت و بنر تا تبلیغات مجازی
شاید اگر ۲۰ سال پیش بود با صدای گرومپ گرومپ انتخابات از خانه خارج می شدید آنچه جلوی چشمتتان به صف می شد بنرها و تراکت هایی بود که عکس کاندیداها روی آن نقش بسته شده بود و جملات پرطمطراق و خوش رنگ و لعاب در آن خودنمایی می کرد؛ حالا اگر جیب متقاضیان رای، لبریز شده بود و به قول معروف با «چپ پر» به میدان رقابت آمده بود از کاغذ های گلاسه و پر زرق و برق استفاده می کرد و نهایتا cdها و dvdهایی از سخنرانی ها و رزومه و … در بین جمعیت توزیع می شد. اما از وقتی شبکه های اجتماعی از اینستاگرام و توئیتر و تیک تاک و … جای خودش را در بین مردم باز کرد سکانس هایی را شاهدیم که معلوم نیست باید بابت تماشای آن بخندیم، گریه کنیم یا تعجب کنیم؟!
غمزه هایِ انتخاباتی!
به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرآنلاین ، چادر به سر، حرکت آهسته فیلم پردازش شده، افکت های سینمایی و آهنگ های اساطیری؛ همه اینها در کلیپ تبلیغاتی خانم سیاستمدار، چه غوغایی می کرد؛ اصلا اگر اهل سیاست نباشید و خود را بی خبر از امروز و دیروز و فردای انتخابات در نظر بگیرید، از این همه افکت یکجا در عجب می مانید که هدف این کلیپ با چین و چرخش چادر که با آهنگی ملی- مذهبی عجین شده است در چیست؟
پاسخ به این سوال واضح است؛ به هر حال در هر انتخابات برگ برنده با کسی است که بتواند قشر خاکستری یعنی همان افرادی که هنوز تکلیفشان با انتخابات مشخص نیست را جذب کند؛ البته این کلیپ اساطیری به جای آنکه در قلب و روح افراد نفوذ کند، شده بازار خنده برای کاربران شبکه های اجتماعی .
«نادر و باقر» قبل و بعد از انتخابات
پرچم جمهوری اسلامی پشت سرش، با پیراهنی یقه بسته و عینکی گرد، پشت تریبونی که نشان از جسارت دارد، صدا را پشت سرش می اندازد و فریاد می زند «نه می گوییم باقر را فلان جا بگذارید، نه می گوییم نادر باید فلان جا باشد» این حرف ها را با چنان آتشی از هیجان و سوز و گداز به زبان می آورد که انگار برای اولین بار است که این حرف ها دمادم انتخابات در گوش این مردم خوانده می شود و انگار کسی از فردای انتخابات و بر باد رفتن وعده ها خبر ندارند.
رفتارهای انتخاباتی چنان در حال رقم خوردن است که همه انگشت به دهان می مانیم آیا تا این حد تصور می شود که مردم بی اطلاع و ناآگاه هستند که نمی دانند در گود زد و بندها چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن دست و جیب نادرها و باقرها چه ها که بر سرشان نمی آورد؟!
اما به قول معروف «دردا و دریغا» از این بازی هایی که در دایره رقابت قدرت و سیاست نهفته است و قرار است افرادی را مقهور این بازی شوند بدون آنکه بدانند چه رازها نهفته است.
مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.
ع
برچسب ها :تبلیغات انتخاباتی ، فضای مجازی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰