تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 18:56
کد خبر : 133150

عیارسنجی مدیران حکومتی در فلسفه جاری قیام حسینی

عیارسنجی مدیران حکومتی در فلسفه جاری قیام حسینی

عیار سنجی مدیران حکومتی در فلسفه جاری قیام حسینی با سلام و احترام و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری های حسینی؛ این روزها که بسیاری از مدیران و تصمیم گیران کشور در حوزه های مختلف حکومتی خصوصا مدیریتی، بازرسی، انتظامی، قضائی، تقنینی، امنیتی و..، عادت دارند که با کنار کشیدن و افسوس و

عیار سنجی مدیران حکومتی در فلسفه جاری قیام حسینی

با سلام و احترام و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری های حسینی؛
این روزها که بسیاری از مدیران و تصمیم گیران کشور در حوزه های مختلف حکومتی خصوصا مدیریتی، بازرسی، انتظامی، قضائی، تقنینی، امنیتی و..، عادت دارند که با کنار کشیدن و افسوس و تاسف خوردن منافقانه از ضعف در اختیار و اقتدار و ناکارآمدی ساختارها و سیستم ها، با عدالت سوزی و تصمیم گیری های غلط، عملکرد خود را توجیه و قربانی مصلحت اندیشی، دوراندیشی های نادرست و خواسته ها و نظرات بالادستی ظالمانه برای حفظ موقعیت و ارزیابی های مافوق خود کنند؛
بر خلاف ادعایشان، عموم مردم تشخیص می دهند و می دانند که این اعمال و افکارشان غیرموجه، منافقانه و ظالمانه تر از یزیدیان عصر حسین ع است و نتیجه فرافکنی و ترک فعل شان هم عین بی عدالتی، بی رحمی و اختلاط حق و باطل.. است.
روزی نیست که در مراجعات به نهادهای متنوع حکومتی یادآوری فلسفه قیام حسینی برای استقرار عدل و غفلت از امر به معروف و نهی از منکر و لزوم درستکاری و عمل به تکلیف ضرورت پیدا نکند.
همین افراد، از پشت میز مدیریتی و اداراتشان هم که به نفاق می آیند هیئت؛ کلی برای مظلومیت و بی عدالتی در حق آقا امام حسین ع و حضرت اباالفضل ع و اولاد پیغمبر ناله و شیون می کنند که در مراحل ثانوی فلسفه حسینی است و درحالی که خودشان هم به غفلت جزو اصحاب یزیدند ولی در هیئت ها با صدای بلند فریاد می زنند *کاش بودم و جانم را نثار حسین ع می کردم* در حالی که هر روز با خونسردی تمام و ترک فعل، خودشان را به خواب غفلت زده اند؛ نمی دانند که عاشورا و کربلا همیشه در جریان و در پشت همین میزها و مناصب و تکلیف هاست.
*”کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا”*
ترک فعل ها، بی خیالی ها، بی شعوری ها و بی مسئولیتی ها و تصمیماتی فاجعه بارتر از ابن ملجم، شمر و یزید و ابن سعد.. روزانه و در کارنامه های کاری خود ثبت کرده اند و می کنند که شمر و یزید هم بدون نفاق و تزویر کرده اند.
اصل فلسفه قیام حسینی و عاشورا بر محور تلاش و روشنگری جایگاه معصومین در اصلاح و جهاد و شهادت برای آموزش ظلم ستیزی، فسادستیزی و استقرار فضیلت و عدالت و اخلاق و خصوصا ارج نهادن به جایگاه و مقام زن و خانواده شکل گرفته است که هر روز و هرجا، جاری و قابل سنجش و عیارسنجی است و با ادعا و گزافه گوئی نمی توان در مسیر عدالت و اخلاق نبوی و علوی و حسینی گام نهاد.
مردم عزیز و معتقد به دین، باید این نوع از عوامل طاغوت و مدیریت های یزیدی را شناسائی، متذکر و در صورت لزوم، خوار و رسوا کنند که به تکلیف حسینی خود در اصلاح امور جامعه اسلامی کمک کرده باشند. سپاس
احسان اله باقری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....