تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 13:05
کد خبر : 126325

عملکرد ناتوان و ضعیف نماینده مجلس کهگیلویه باعث شد لیدر سرشناس دو دوره اخیر محمد موحد ابراز پشیمانی و از مردم عذر خواهی کند

عملکرد ناتوان و ضعیف نماینده مجلس کهگیلویه باعث شد  لیدر سرشناس دو دوره اخیر محمد موحد ابراز پشیمانی و از مردم عذر خواهی کند

به گزارش اقتصاد دان سید محمد رهنما طی یادداشتی خطاب به نماینده مجلس کهگیلویه نوشت: با سلام و درود محضر مبارک مردم شریف کهگیلویه بزرگ و نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی جناب حاج آقای موحد: من حامی بدون منت دو دور اخیر حاج موحد در زادگاه خود (کهگیلویه )بوده ام و برای

به گزارش اقتصاد دان سید محمد رهنما طی یادداشتی خطاب به نماینده مجلس کهگیلویه نوشت:
با سلام و درود محضر مبارک مردم شریف کهگیلویه بزرگ و نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی جناب حاج آقای موحد:
من حامی بدون منت دو دور اخیر حاج موحد در زادگاه خود (کهگیلویه )بوده ام و برای پیروزی ایشان، از جهت مالی، اجتماعی و … بسیار هزینه کردم.
زحمت های شبانه روزی به شیوه مجازی و حقیقی داشته ام که کمترکسی این چنین، به جد و از صمیم قلب، برای پیروزی ایشان و جناح، تلاش کرد.
به پاس تمام همراهی هایم و به صورت میدانی، منزل به منزل، برای جذب آرای اقوام، دوستان و جوانان، کار کردم و به همین دلیل، حق مطالبه گری و نسبت به شما نقد دارم.
اگر نقدی دارم این دلیل بر گرویدن به سمت دیگری نیست؛ بلکه برای این است که مشغول الذمه دوستان و بستگان نباشم و هنوز برای مجلس آینده و حمایت از کاندیدای خاصی، تصمیمی نگرفته ام و یکی از دلایل عدم انتخاب شخص خاصی، این است که رقیبان فعلی شما، با آگاهی از سوابقشان، هم دستشان تهی است.
سید بزرگوار، باید صدای نقد من را که همراه دیروزت بودم، بشنوید و بدانید نقدم تنها به این خاطر است که شما در زادگاهم، کهگیلویه بزرگ، هیچ عملکرد اثرگذار، نداشته اید.
جناب موحد، در راستای شعار عزت و یدک کشیدن لقب سناتور در کنار اسمتان و با توجه به حضور چهل ساله در بدنه نظام، من و سایر مردم توقعاتی از شما داشته ایم که به طور گذرا بیان می کنم:
جناب سناتور، شما در همه دولت های مستقر، اعم از چپ و راست، در مجلس حضور و علیه هیچ دولتی موضع گیری سیاسی نداشتید و با شخصیت های سیاسی بسیاری هم دوره بوده اید که این موارد، ظرفیت خوبی برای اعتلای فرزندان استان و حوزه ی انتخابیه شما بود؛ درحالی که استفاده نکردید یا نتوانستید یا اینکه نخواستید، میان رجال و سران مملکت جایی داشته باشید.
جناب آقای موحد، شما با همین دولت جدید جناب اقای دکتر رئیسی و تیم اصلی ایشان که از قوه قضائیه مهاجرت کرده اند، در گذشته، همکار بوده اید.
بفرمایید چه نفوذی در همین دولت داشتید؟ مگر برای پیروزی جناب رئیسی، داوطلبانه به شهرستان نیامدید و تلاش نکردید؟
در مقام های بالای کشوری از جمله استانداران، معاونت وزرا، ریاست سازمان های مهم و …، توانستید چند هم استانی را منصوب کنید؟
چه طرح های عظیمی را در این دولت پیشنهاد دادید؟
از ظرفیت دولت مردمی، برای حوزه انتخابیه، چه استفاده ای کردید؟
و صدها پرسش دیگر که جوابی نخواهید داشت.
جناب سناتور، اگرشما، فرزندان استان و حوزه انتخابیه را در سطح کلان کشوری رشد می دادید، امتیازی بزرگ برای استان بود، نه صرفا به انتشار لیستی دست بزنید که در سطح استان، مدیران شهرستانی به استان راه یافتند.
قطعا هر مدیری بعد از سال ها کار کردن در شهرستان، می توانست به استان و جایگاه مدیریت برسد. هرچند که شما و دوستانتان، در همین سطح خرد هم عدالت را رعایت نکردید و خود را فرزند همه ی کهگیلویه بزرگ ندانستید و در همه ادوار، همه را برادر خویش ندانستید، نمی دانید و نخواهید دانست.
جناب موحد، دستاورد حضور ۲۴ ساله ی خویش را در مجلس برای مردم حوزه انتخابیه شرح دهید و با دلیل و مستند، بیان نمایید که بعد از ۲۴ سال در مجلس، کجا برایشان داد زده اید؟ فریاد عدالت خواهی تان را برای احقاق حق مردم، برای تحلیل شرایط اقتصادی، برای مبارزه با فساد، به صورت مستند، برای مردم بیان کنید.
کارنامه ۲۴ ساله خود را به مردم نشان دهید، نه صرفا با حمله به دیگران و با فرافکنی و آدرس نادرست، بگویید دیگران کار نکرده اند.
با این کارهایتان، سعی می کنید از زیر بار پاسخگویی به ما مردم، شانه خالی کنید.
بگویید در این ۲۴ سال حضورتان کدام طرح زیربنایی را به اتمام رساندید و کدام پروژه را بدون نیاز به پوپولیسم و تبلیغات تمام کرده اید؟
بگویید برای جلوگیری از مهاجرت اجباری فرزندان کهگیلویه بزرگ، به دیگر مناطق چه کرده اید؟
ما فریب شعار عزت را خورده ایم و تاریخ را مرور نکرده ایم که ببینیم پروژه جاده پاتاوه که‌می توانست نجات بخش کهگیلویه بزرگ باشد، در طی ۱۲ سال نمایندگی شما(سال ۷۴ تا ۸۶) به اتمام نرسید و باز هم مدعی هستید جز شما کسی کاری برای کهگیلویه نکرد!
جناب موحد، شما را با شخصیت ها و نمایندگان دیگر شهرهای استان و با سابقه حضور کمتر در مجلس که مقایسه می کنم، باز هم حرفی برای گفتن ندارید؛ دستان شما خالی و آنان دست پر هستند.
اگر شما را با سیدباقر موسوی مقایسه کنم، می بینم دست سیدباقر در رشد فرزندان استان در سطح کلان و هم در خدمات حوزه انتخابیه پر است و دستان شما خالی!
حاج اقا، شما را با حاج بهرام تاجگردون که‌مقایسه می کنم، واقعا حرفی برای گفتن ندارید و همین آقای تاجگردون، باعث رشد چندین نفر از حوزه ی انتخابیه شما در سطح ملی شد.
اگر شما را با غلامرضا تاجگردون مقایسه کنم که جای بحث نیست و از هر حیث عقب هستید. فقط سال های حضور شما در مجلس بیشتر است. ایشان، برای دفاع از حق مردمش، ریاست یکی از مهم ترین کمیسیون های مهم مجلس و همچنین در طول هشت سال، حوزه انتخابیه خود را کارگاه سازندگی قرار داد، دال بر پیشتازی ایشان در مقایسه با شماست.
سید، شما به پاس حضور ۲۴ ساله خود بر خلاف شعارهای انتخاباتی که قول ریاست مجلس را دادید، عضو کدام کمیسیون هستید؟ لااقل به وعده ی پسا انتخاباتی حضور در کمیسیون اصل نود هم جامه عمل نپوشاندید و به حضور در کمیسیون قضایی اکتفا کردید.
اگر بخواهم، شما را با دکتر هدایت خواه مقایسه کنم، باز هم دستان شما خالی است.
ایشان سخنگوی مجلس و تحلیل گر قهاری هستند که شبکه های تلویزیونی را نیز در اختیار داشتند و حتی در همین دولت فعلی با وجود نماینده نبودن، با محوریت وتشکیلات همراه وهمفکر خود، حداقل سی نفر را در بدنه دولت به کار گرفتند.
همچنین با هدایت ایشان، چندین کارخانه، ازجمله: فولاد و سیمان مارگون را در حوزه انتخابیه خود، با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه انداخت و زمینه اشتغال هزاران نفر از فرزندان حوزه انتخابیه را فراهم کرد. شما چکار کردید؟
آقا سید، اگر شما را با سید مسعود حسینی، مقایسه کنم، آثار سید مسعود حسینی، مشخص و حاصل نمایندگی ۲۴ ساله شما در کهگیلویه، مهاجرت روز افزون جوانان به دیگر استان هاست.
حاج حسینی بدون تبلیغات و پوپولیسم بازی در دولت سازندگی مرحوم هاشمی که شما هم بودید توانست یاسوج و سی سخت را به کارگاه سازندگی مبدل سازد و طرح های بزرگی از جمله کارخانه سیمان دشت روم که هنوز سند آن به نام کهگیلویه است از افتخارات ایشان است ؟
دستاورد شما در دولت سازندگی هاشمی، همچون امروز با تبلیغات فراوان انتخاب مدیرانی در یاسوج بود که دست آوردی برای مردم مظلوم کهگیلویه نداشتند و آن ها رفتند و مردم ماندند و آن زمان نیز همین تفکر پوپولیسم را داشتید و حداقل ها را بزرگ، نشان دادید؛ اما دست آوردی ندیدیم.
جناب آقای موحد، حداقل توقع ما، ایجاد زمینه اشتغال، توسعه و ایجاد صنایع مادر بود؛ اما عملکرد شما به سال آخر و بازی دادن مردم خاتمه یافت که چند کیلومتر روکش آسفالت را در بوق و کرنا کنید که آسفالت کردم !
در سه سال، همه ی پروژه ها تعطیل مطلق بود و دلتان برای آوارگی و مظلومیت فرزندان کهگیلویه بزرگ نسوخت که حداقل پروژه جدید که نمی آورید، همان قبلی ها را تمام کنید.
جناب سید، حق ما که به شما اعتماد کرده ایم و شعار عزت شما را بد تعبیر کرده ایم؛ اما توسعه و عزت کهگیلویه، همین چند کیلومتر آسفالت بود؟ و منت بی امان شما بر سرمان برای همین اسفالت هاست؟
جناب آقای موحد، از انتخاب شما پشیمانم و برای دستان خالی از عملکرد شما، شرمنده تمام افرادی هستم که در فضازی مجازی، حقیقی و خونه به خونه رفتم تا آنها را راضی کنم که به شما بپیوندند.
ابتدا از افرادی که به سبب نام و اعتبارم، به شما رای دادند و سپس از محضر تمام جوانان و مردم کهگیلویه بزرگ به خاطر این انتخاب و این اطمینان عذرخواهی می کنم و حلالیت می طلبم و شما باید بدانید امروز با گذشته ی دور متفاوت است و مردم فریب این تبلیغات پوچ را نمی خورند و مدیری که نتواند حداقل ها را بیاورد استعفا دهد؛ اما به نظام مقدس توهین نکند که همین حداقل ها را دستاورد شما بداند.
با تقدیم احترام
سیدمحمدرهنما
خردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....