تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 21:43
کد خبر : 95199

عراق از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد

عراق از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد

بغداد در واکنش به حمله توپخانه ای ترکیه به استان دهوک در شمال اقلیم کردستان، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد. در همین خصوص یک منبع دیپلماتیک، شکایت عراق به شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد حمله توپخانه ای ترکیه به دهوک را تأیید کرد و گفت: بغداد سلسله اقداماتی را برای

بغداد در واکنش به حمله توپخانه ای ترکیه به استان دهوک در شمال اقلیم کردستان، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.

در همین خصوص یک منبع دیپلماتیک، شکایت عراق به شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد حمله توپخانه ای ترکیه به دهوک را تأیید کرد و گفت: بغداد سلسله اقداماتی را برای توقف تجاوزات ترکیه اتخاذ خواهد کرد.

بر همین اساس مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، در واکنش به این حمله ترکیه تاکید کرد که بغداد حق واکنش به تجاوز ترکیه را برای خود محفوظ می‌داند و دولت برای حفاظت از شهروندانش همه اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.

وی افزود: نیروهای ترکیه بار دیگر در اقدامی که نقض حاکمیت عراق به حساب می‌آید، مرتکب تجاوز آشکار شدند و جان و امنیت شهروندان عراقی را هدف قرار دادند.

همچنین گروه‌ها، شخصیت‌ها و مقامات سابق و فعلی عراق حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کردند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای در واکنش به حمله ترکیه به شمال عراق گفت که آنکارا با این گمان که عراق تنها واکنش ضعیفی از خود نشان خواهد داد، وقاحتش را بیشتر کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سپهر جمعه , ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

سلام وقت بخیر متقابلاً از جایی از ترکیه که بهشون حمله شده حق دفاع ومقابله به مثل دارند توپخانه ترکیه رو بزنند اردوغانی که بیش از ۸۰ درصد حق آبه رود دجله فرات رو هم دارا بالا میکشه واز عراق وایران میدزده، سازمان ملل که در دفاع از ماها خیلی آچمز وخونسرد عمل میکنه باید ترکیه رو نشوند سرجاش، اینهمه سد ایلسو و… زده کشاورزیشو رونق داده و حورالعظیمِ ایران دچار بحران ،گردوغبار زیاد کویری شدن دشتهای عراق خشک شده.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....