تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1399 - 23:02
کد خبر : 20552

طلا به بایدن رای می‌دهد یا ترامپ ؟

طلا به بایدن رای می‌دهد یا ترامپ ؟

در پایان روز چهارشنبه قیمت اونس طلا نیمی از آن چه را که در روزهای گذشته به‌دست آورده بود ، از دست داد تا به قیمت روز دوشنبه خود بازگردد. اما ورود طلا به کانال ۱۹۰۰ دلار ، میتواند خبر خوبی برای این بازار باشد. در روز سه‌شنبه قبل از مناظرات ریاست جمهوری آمریکا ، قیمت

در پایان روز چهارشنبه قیمت اونس طلا نیمی از آن چه را که در روزهای گذشته به‌دست آورده بود ، از دست داد تا به قیمت روز دوشنبه خود بازگردد. اما ورود طلا به کانال ۱۹۰۰ دلار ، میتواند خبر خوبی برای این بازار باشد.

در روز سه‌شنبه قبل از مناظرات ریاست جمهوری آمریکا ، قیمت اونس طلا افزایش بسیار آرامی داشت و سه بار در فاصله یک دلاری از ۱۹۰۰ دلار به عقب بازگشت. در روز چهارشنبه، پس از این مناظرات ریاست‌جمهوری ، قیمت اونس روندی ریزشی به خود گرفت ، اما پس از انتشار آمار تولید ناخالص ملی که نشان دهنده‌ی رشد منفی شدیدی بود، قیمت اونس توانست دوباره از مرز ۱۹۰۰ دلار بگذرد ، هرچند که این عبور بیش از چند دقیقه بیشتر طول نکشید و طلا بلافاصله به پشت مرز ۱۹۰۰ دلار بازگشت. بالاترین قیمت لحظه‌ای اونس طلا در روز چهارشنبه ۱۹۰۲ دلار و پایین‌ترین قیمت آن ۱۹۸۰ دلار بود. قیمت پایان بازار با ۰٫۷ درصد کاهش (۱۲ دلار کاهش) به ۱۹۸۵ دلار رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز، هرچند که بعد از ۷ روز رسیدن طلا به کانال ۱۹۰۰ دلار ، خبر خوشی برای سرمایه‌گذاران در طلا به‌نظر می‌رسد، اما عدم تصرف کانال ۱۹۰۰ دلار در پایان روز شاید بیانگر تکرار نوسانات در روزهای آتی باشد. دیروز با پایان ماه سپتامبر ، قیمت طلا با ۵درصد سقوط از آغاز ماه میلادی، بیش‌ترین کاهش ماهانه را در حدود چهار سال گذشته تجربه کرد و تحلیل‌های فنی برای روز آینده توصیه به فروش دارند.

نمودار طلا اقتصاددان نوشته

 

بیشتر تحلیل‌گران می‌گویند که انتخاب بایدن یا ترامپ فرقی به حال بازار طلا نمی‌کند. تحلیل‌گران احتمال می‌دهند که هر دوکاندیدا در صورت تصرف کاخ سفید، سیاست‌های پولی خود را به کاهش نرخ بیکاری و تضعیف ارزش دلار سوق دهند و این سیاست‌ها برای طلا بسیار مثبت خواهد بود. در کوتاه مدت به نظر می رسد بعد از مناظره سه‌شنبه شب و تنش حاصل از آن احتمال هر نوع همکاری بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را کاهش دهد که خبر بدی برای طلا است : زیرا در نتیجه آن کاهش احتمال تصویب تزریق پول به صورت محرک‌های مالی کم می شود. تاخیر در تزریق پول به معنای آن است که سیاست های رونق تورمی به تعویق افتد. طلا در صورتی با اقبال مواجه می شود که سرمایه گذاران بخشی از دارایی های خود را از ترس در تورم در این بازار پنهان کنند. این رفتار تقاضا برای خرید طلا را بالا می ببرد و به افزایش قیمت آن کمک می کند.اما بعد از مناظره دیشب نگرانی‌ها در مورد لایحه محرک مالی احتمال سیاست های تزریق پول برای رونق اقتصادی را تضعیف کرد. این خبر به تقویت ارزش دلار آمریکا کمک می کند و وقتی ارزش دلار بالا برود طلا دچار افت می شود چون معمولا رابطه این دو معکوس است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....