تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1400 - 21:49
کد خبر : 59450

طالبان ، راهبرد ثابت ، تاکتیک متغییر

طالبان ، راهبرد ثابت ، تاکتیک متغییر

  اخبار ضد و نقیضی از تحولات افغانستان مخابره می شود طالبان قرار است امروز اسامی کابینه خود خوانده این کشور را اعلام کند آن ها عملا جنگ و درگیری نظامی را با مقاومت پنجشیر شروع کرده اند. نیروهای طالبان با ادوات جنگی خود و همچنین تجهیزات ارتش از هم پاشیده افغانستان و باقی مانده

 

اخبار ضد و نقیضی از تحولات افغانستان مخابره می شود طالبان قرار است امروز اسامی کابینه خود خوانده این کشور را اعلام کند

آن ها عملا جنگ و درگیری نظامی را با مقاومت پنجشیر شروع کرده اند. نیروهای طالبان با ادوات جنگی خود و همچنین تجهیزات ارتش از هم پاشیده افغانستان و باقی مانده از نظامیان آمریکایی دره پنجشیر را محاصره نموده اند.

تنها چهار روز قبل در مذاکرات صلح چاریکا، طرفین تعهد کردند که تا پایان مذاکرات به مواضع یکدیگر تعدی نکنند اما در همین حال اینترنت و تلفن پنجشیر را قطع نموده و طی چند روز گذشته از چند موضع پنجشیر را آماج حملات خود قرار دادند.

طالبان در پوشش حمایت های کلامی و لفاظی های سخنورانه در مورد حقوق زنان، آن ها را خانه نشین و به حقوق آنان تجاوز می کنند، در پوشش حمایت از صلح و آرامش، به دنبال فتح سرزمین با جنگ و خونریزی هستند، در پوشش ایجاد امنیت، به وحشت پراکنی و ترور دست می زنند. در پوشش حمایت از رسانه های آزاد، به ترور و قتل عام فعالین مطبوعاتی می پردازند. آن ها زمانی که در دوحه قطر در پشت میز مذاکره با دولت افغانستان بودند، همزمان در کابل به ترور فعالین جامعه مدنی و پیش روی در خاک افغانستان ادامه دادند. بلی طالب تغییر کرده است، آیاطالبان حیله گر و فریب کار شده است؟
و این تاکتیک علاوه بر تمام آن صفات ضد مردمی پیشین اوست.

روزی احمد کسروی در خصوص جنبش دوم مشروطه و مقاومت ستارخان و باقرخان گفته بود: از ایران، فقط تبریز مانده است و از تبریز، کوی امیرخیز و از کوی امیر خیز فقط یک کوچه که ستارخان در آن می جنگید اما آن کوچه تبدیل به کوی و کوی تبدیل به شهر و شهر تبدیل به کشور شد. این در حالیکه بود که در زیر پوست جامعه آن روز ایران، اکثریت مطلق مردم خواستار پیروزی مشروطه بودند.
امروز از افغانستان تنها ولایت کوچک پنجشیر تسلیم نشده است و در حالیکه اکثریت جامعه افغانستان با حکومت متحجر طالبان مخالف و خواستار آزادی و امنیت است و به آتش زیر خاکستر می ماند، و همانطور که ولایت ها و ولسوالی ها یکی پس از دیگری تسلیم طالبان شدند، می تواند ورق برگردد و با وجود هسته های متشکل و غیر متشکل پراکنده در جای جای افغانستان، یکی پس از دیگری طالبان را هزیمت داده از بیشتر نقاط کشور بیرون کنند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....