تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 - 19:04
کد خبر : 38553

ضرورت تغییرنگرش مدیریت منابع کشور

ضرورت تغییرنگرش مدیریت منابع کشور

تخصیص اعتبار به مراکز فرهنگی خاص بالاتر از وزارت خانه های تولیدی در شرایطی که به گفته مسئولین شصت میلیون نفر محتاج یارانه هستند و بعیارتی فقرا جامعه تاسف بار است صرفنظر از تحلیل های فرهنگی و اجتماعی تاسف بارتر اینکه در شرایط رکود تورمی باید سرمایه ها و سپرده های کشور به سمت فعالیتهایی

تخصیص اعتبار به مراکز فرهنگی خاص بالاتر از وزارت خانه های تولیدی در شرایطی که به گفته مسئولین شصت میلیون نفر محتاج یارانه هستند و بعیارتی فقرا جامعه تاسف بار است صرفنظر از تحلیل های فرهنگی و اجتماعی تاسف بارتر اینکه در شرایط رکود تورمی باید سرمایه ها و سپرده های کشور به سمت فعالیتهایی سوق پیدا کند که ما به ازای تولیدی بیشتری داشته باشد یعنی زایش و باز تولید سرمایه و ثروت ملی رابیشتر نماید و ضریب تکاثری بالاتری از جمله در درآمدزایی ایجاد نماید.

اقتصاددان: در واقع اتلاف منابع از سه بعد قابل بررسی است یکی عدم توزیع مناسب منابع از طریق بودجه بندی و نظام بودجه ریزی و عدم تخصیص بهینه و عدم کارایی منابع دوم اتلاف منابع که زیان ناشی از عوامل ذکر شده هم در سالجاری و در سالهای بعدی بصورت تکاثری افزایش می یابد و سوم که بنظرم خیلی مهم است هزینه فرصت و مقوله انتظارت و مثبت نگری به اینده اقتصاد کشور است که بسیار اقتصاد کشور را ضربه پذیرتر میکند. در شرایط تحریم تخصیص بهینه منابع می بایست بصورت یک اصل اساسی رعایت شود و بفکر تولید و اقتصاد بود تا بعد فرهنگی زیرا با ادامه وضع موجود طغیان فقرا بویژه در مناطق روستایی و حاشیه نشینان شهرها بسیار محتمل و خطرناک میشود.

دراین راستا، تورم زا بودن بودجه سالجاری به این دلیل است که تخصیص اعتبار در جهت تولید و توانمندسازی تولید نبوده و کاهش تورم از طریق جذب نقدینگی در پروسه تولید صورت نگرفته است. نقدینگی در جاهایی صرف میشود که تولید و صادرات در آن جایی ندارد و دیده نشده است و بودجه اختصاص یافته به وزارتخانه های تولیدی نیز بیشتر صرف ناکارایی ها و کسری ها گذشته میشود و حفظ وضع موجود است.

البته برخی ممکن است ادعا نمایند اعتبار دلیل هزینه نیست و ممکن است تخصیص اعتبار به مراکز فرهنگی خاص به اندازه مبالغ مندرج در بودجه صورت نگیرد در پاسخ این عزیزان باید گفت به تفریغ بودجه مراجعه و از دیوان محاسبات در خواست نحوه هزینه کرد را بنمایند تا همه چیز شفاف گردد. شفافیت در بودجه کفایت نمیکند شفافیت در هزینه هم لازم است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....