تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1400 - 12:01
کد خبر : 79856

ضرب‌الاجل یک روزه برای مذاکرات وین؟

ضرب‌الاجل یک روزه برای مذاکرات وین؟

دوشنبه آینده (۱۶ اسفند) نشست شورای حکام آ‌ژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار خواهد شد و برخی دیپلمات‌های غربی در گفت‌وگو با خبرنگار وال‌استریت ژورنال مدعی شدند که مذاکرات وین باید تا قبل از آن تاریخ و تا جمعه به جمع‌بندی برسد؛ در غیر اینصورت طرف غربی از مذاکرات خارج می‌شود. لورنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال

دوشنبه آینده (۱۶ اسفند) نشست شورای حکام آ‌ژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار خواهد شد و برخی دیپلمات‌های غربی در گفت‌وگو با خبرنگار وال‌استریت ژورنال مدعی شدند که مذاکرات وین باید تا قبل از آن تاریخ و تا جمعه به جمع‌بندی برسد؛ در غیر اینصورت طرف غربی از مذاکرات خارج می‌شود.

لورنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتر خود نوشت:

دیپلمات‌ها واقعاً نمی‌دانند مذاکرات به کدام سمت می‌رود، بیشتر هنوز فکر می‌کنند که می‌تواند به جمع‌بندی برسد، اما سطح اطمینان در این مورد پایین است. اختلافاتی که روز دوشنبه هنگام بازگشت باقری کنی وجود داشت هنوز وجود دارد — مسائل پادمانی، دامنه تحریم‌ها، تضمین‌های اقتصادی.

جنگ اوکراین و روسیه از چند جهت وارد مذاکرات شده است. اولا تیم روسیه در مورد پاکسازی ایده‌ها بدون بررسی بیشتر تلاش می‌کند. ثانیا، در مقابل این فکر که فرصت دیپلماتیک برای رسیدن به این توافق کوتاه است قرار دارد. ثالثا، چشم‌انداز گفت‌وگو با روسیه در این مورد در واشنگتن پیچیده‌تر می‌شود.

هیچ کس از طرف غربی نمی‌خواهد این مذاکرات به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آینده درز کند. پیامی که دریافت می‌کنم این است که این کار باید تا جمعه به طور موثر انجام شود. اگر نه، سمت غربی خارج می شود، شروع به تشدید فشار می کند. پیام این خواهد بود که برجام قابل احیا نیست. شخصاً شک دارم که به آخر هفته نرسد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....