تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 20:37
کد خبر : 75852

صعود بی‌ سر و صدای بیت کوین تا مرز ۳۸ هزار دلار

صعود بی‌ سر و صدای بیت کوین تا مرز ۳۸ هزار دلار

بیت کوین که اخیرا یک دوره نزولی نسبتا بلند مدت را پشت سر گذاشته، دوباره جان گرفته و امروز هم با رشد ۴ درصدی به حدود قیمت ۳۸۰۰۰ دلار رسیده است. اقتصاددان: بیت کوین اخیرا حتی تا ۳۳۰۰۰ دلار هم افت کرده بود اما پس از این افت، دوباره گاوها وارد بازار شده اند و

بیت کوین که اخیرا یک دوره نزولی نسبتا بلند مدت را پشت سر گذاشته، دوباره جان گرفته و امروز هم با رشد ۴ درصدی به حدود قیمت ۳۸۰۰۰ دلار رسیده است.

اقتصاددان: بیت کوین اخیرا حتی تا ۳۳۰۰۰ دلار هم افت کرده بود اما پس از این افت، دوباره گاوها وارد بازار شده اند و قیمت را بالا برده اند. ارز اول بازار هم اکنون در حدود ۳۸۰۰۰ دلار معامله می شود و نسبت به روز گذشته بیش از ۴ درصد رشد کرده است. البته بازدهی هفتگی بیت کوین هنوزهم منفی است و افرادی که یک هفته قبل خرید کرده اند، همچنان در ۹ درصد ضرر هستند. اما نباید فراموش کرد که همین چند روز قبل بازدهی هفتگی بیت کوین از منفی ۲۰ درصد هم فراتر رفته بود و اکنون بخش بزرگی از آن افت جبران شده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم دوباره به بالای ۷۰۰ میلیارد دلار رسیده است. دامیننس بیت کوین هم که نسبت ارزش بیت کوین در مقایسه با سایر ارزها را نشان می دهد، طی این هفته رشد خوبی داشته و اکنون به بیش از ۴۲ درصد رسیده است.

اتریوم به ۲۵۰۰ دلار رسید

اتریوم هم به دنبال رشد بیت کوین، راه صعود را در پیش گرفته و اکنون با رشد حدود ۴٫۵ درصدی نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۵۰۰ دلار رسیده است. البته اتریوم طی افت اخیر ارزهای دیجیتال، افت بیشتری نسبت به بیت کوین داشته و فعلا نتوانسته آن قدر که افت کرده بود، رشد کند.

در روزهای منفی بازار، معمولا هرچقدر که بیت کوین افت می کرد، اتریوم یا دو برابر آن افت می کرد یا اینکه حداقل ۲-۳ درصد بیشتر از بیتکوین منفی بود. اما حالا و در مسیر صعودی، به همان اندازه که بیت کوین رشد می کند اتریوم هم بالا می رود و همین باعث شده اتریوم به قیمت ۳۰۰۰ دلار هم نرسد.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز ۳۰۰ میلیارد دلار است.

افت دسته جمعی آلت کوین ها در مقیاس هفتگی

با مثبت شدن بیت کوین، مجددا آلت کوین ها روی مدار صعودی قرار گرفته اند و امروز به جز سه چهار نماد که منفی هستند، در لیست ۵۰ ارز برتر بازار نماد منفی دیگری دیده نمی شود. در مقابل، تعدادی از ارزها رشد خوبی داشته اند. Helium و NEAR Protocol با رشد ۱۳ درصدی و Klaytn با رشد ۱۱ درصدی از جمله مثبت ترین نمادهای این فهرست هستند.

اما نگاهی به عملکرد هفتگی ۵۰ ارز برتر بازار نشان می دهد همچنان خیلی از سرمایه گذاران در ضرر هستند. در مقیاس هفتگی، هیچ کدام از ۵۰ ارز برتر بازار بازدهی مثبت نداشته اند و همه آن ها همچنان افت را نشان می دهند. در این میان برخی از ارزها به دلیل افت بیشتری که داشته اند، بیشتر به چشم می آیند؛ از جمله Theta Network که هنوز ۳۷ درصد در ضرر است، Filecoin و Harmony که ۳۳ درصد افت را نشان می دهند و NEAR Protocol که ۳۱ درصد کاهش قیمت در مقیاسه هفتگی داشته است.

رشد ۴ درصدی ارزش بازار

هم اکنون ارزش بازار ارزهای دیجیتال با ۴ درصد رشد، به ۱٫۷ تریلیون دلار رسیده؛ اما ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته و به ۷۷ میلیارد دلار رسیده است.

کوین مارکت کپ به عنوان یکی از مراجع اصلی بازار ارزهای دیجیتال، تعداد ارزهای قابل معامله در بازار را ۱۷۱۴۴ عدد گزارش کرده که البته این عدد هر روز در حال افزایش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....