تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 - 12:13
کد خبر : 65505

صعودهای رکودی بورس ادامه می‌یابد؟

صعودهای رکودی بورس ادامه می‌یابد؟

مهم‌ترین اخبار روز گذشته برای فعالان بازارهای مالی به شرح زیر است: بورس دیروز بالاخره مثبت شد و شاخص‌ها رشدهای مناسبی را تجربه کردند. به طوری که شاخص کل با رشد ۲۱ هزار واحدی (معادل ۱.۶ درصد) همراه شد و شاخص هم‌وزن هم صعود ۰.۹ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد اما باز هم کاهش

مهم‌ترین اخبار روز گذشته برای فعالان بازارهای مالی به شرح زیر است:

بورس دیروز بالاخره مثبت شد و شاخص‌ها رشدهای مناسبی را تجربه کردند. به طوری که شاخص کل با رشد ۲۱ هزار واحدی (معادل ۱.۶ درصد) همراه شد و شاخص هم‌وزن هم صعود ۰.۹ درصدی را تجربه کرد.
ارزش معاملات خرد اما باز هم کاهش یافت و با رسیدن به ۳۷۵۰ میلیارد تومان به کمترین حد خود طی ۵ ماه گذشته رسید. در بین صنایع فلزات، شیمیایی‌ها و خودروسازان بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
در روزی که بورس صعودی شد باز هم شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۲۱۰ میلیارد تومان بودیم. حقیقی‌ها بیشترین خالص خرید را در صنعت پالایشی و نمادهای شپنا و شبریز داشتند. بیشترین ورود پول حقوقی هم به صنایع فلزات و دارویی و نمادهای میدکو و غزر بود.
محسن رضایی: کسری بودجه بزرگترین آسیبی است که دولت سیزدهم با آن مواجه بود. اکنون بدون استقراض از بانک مرکزی این معضل بزرگ در حال حل شدن است.
رئیس سازمان بورس: باید با تشکیل سرمایه به ثبات در بورس کمک کنیم./رونق بازار سرمایه می تواند به دولت در تامین کسری بودجه کمک کند./در ۴۰ روز گذشته دولت در بازار اوراق نفروخته است.
وزیر راه: تسهیلات نهضت ملی مسکن امروز به بانک‌ها ابلاغ می شود
در بازار جهانی کامودیتی‌ها تقریبا کم‌نوسان بودند. به طوری که نفت برنت به ۸۵ دلار، مس به ۹۴۶۰ دلار، آلومینیوم به ۲۷۲۵ دلار و روی به ۳۳۵۰ دلار رسیدند.
دلار دیروز هم در میانه کانال ۲۷ هزار تومان کم‌نوسان بود و معاملات را در نرخ ۲۷۵۴۰ تومان به پایان برد.
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به کرونا مبتلا شد.
خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه: تاریخ مذاکرات وین این هفته نهایی می‌شود. در بروکسل تاریخ قطعی و نهایی نشد چون ایران می‌خواست با همه طرف‌ها و از جمله پکن رایزنی کند.
باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه از انجام شدن گفت‌وگوی برجامی ایران و چین خبر داد.
خطیب زاده: تا بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض فاصله داریم. گفت‌وگوهای ما در بغداد شروع یک فرآیند بوده که انتهای آن می‌تواند به بازگشایی سفارتخانه‌ها منجر شود.
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اهدای ۲ هزار ماسک توسط سفارت کره جنوبی به بیمارستان آتیه: در حد طنز آن‌را نگه می‌داریم. پول‌های بلوکه‌شده ایران باید برگردد.
اولیانوف، دیپلمات روس با اشاره به اظهارنظر اخیر بایدن که گفت آمریکا تنها در صورت عقب‌نشینی ایران از توافق هسته‌ای از آن خارج می‌شود نوشت:‌ «به نظر می‌رسد که این یک پیشرفت مثبت در جهت درست است و می‌تواند مبنای خوبی برای یافتن زبان مناسب در احیای برجام باشد». او پیشتر در توییت دیگری با کنایه نوشت ایران قرار بود زمان از سرگیری مذاکرات را این هفته اعلام کند.
همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی: دسترسی محدود به منابع بلوکه شده در چین و عراق عامل کاهش اخیر پایه پولی شد.
صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی: بخشی از رشد پایه پولی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مربوط به تسعیر دارایی‌های بلوکه شده و پرداخت مابه‌التفاوت ارز ترجیحی توسط بانک مرکزی بوده که این رویکردها در نهایت منجر به رشد تورم شده است. اگر می‌خواهیم تورم کنترل شود حتما باید جلوی کسری بودجه گرفته شود.
آلمان خواستار پایبندی ایران به وعده خود درخصوص ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای وین در ماه نوامبر شد.
چین: آمریکا باید سیاست اشتباه «فشار حداکثری» علیه ایران را اصلاح کند.
تد کروز نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا بار دیگر مدعی شد هر توافقی با ایران که به تایید سنا نرسد، توسط هر رییس‎جمهور جمهوری‌خواه دیگری پاره خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....