تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 19:46
کد خبر : 135178

شکایت ۵ میلیارد دلاری کاربران از گوگل

شکایت ۵ میلیارد دلاری کاربران از گوگل

اقتصاددان :  شکایت ۵ میلیارد دلاری کاربران از گوگل در مورد ردیابی حالت ناشناس یک قدم به محاکمه نزدیکتر می‌شود. قاضی ایوان راجرز، فشار گوگل برای دادن حکم اجمالی در دعوی نحوه ردیابی فعالیت های اینترنتی را حتی پس از ایجاد حالت ناشناس در کروم برای کاربران، رد کرد. حکم اجمالی در حقوق، که به

اقتصاددان :  شکایت ۵ میلیارد دلاری کاربران از گوگل در مورد ردیابی حالت ناشناس یک قدم به محاکمه نزدیکتر می‌شود.

قاضی ایوان راجرز، فشار گوگل برای دادن حکم اجمالی در دعوی نحوه ردیابی فعالیت های اینترنتی را حتی پس از ایجاد حالت ناشناس در کروم برای کاربران، رد کرد.

حکم اجمالی در حقوق، که به آن حکم به عنوان یک امر قانونی یا اجمالی نیز گفته می شود، حکمی است که توسط دادگاه برای یک طرف و علیه طرف دیگر به طور خلاصه، یعنی بدون محاکمه کامل صادر می شود.

کاربران شکایت دارند که این شرکت به طور غیرقانونی به حریم خصوصی میلیون ها نفر تجاوز کرده است. افرادی که از گوگل شکایت کردند می گویند که این اتفاق به این دلیل رخ داده که کوکی ها، تجزیه و تحلیل ها و ابزارهای گوگل در برنامه ها همچنان فعالیت مرور اینترنت را حتی پس از فعال کردن حالت ناشناس کروم یا سایر ویژگی های مشابه مانند مرور خصوصی سافاری (که انتظار سطح خاصی از حریم خصوصی را دارند) ادامه می دهند.

سخنگوی گوگل در پاسخ به این حکم، این بیانیه را به ورج ارائه کرد: «ما به شدت با این ادعاها مخالفت می کنیم و در برابر آنها از خود دفاع خواهیم کرد. حالت ناشناس در کروم به شما این امکان را می دهد که بدون ذخیره شدن فعالیت در مرورگر یا دستگاه، اینترنت را مرور کنید. همانطور که به وضوح بیان می‌کنیم هر بار که یک تب ناشناس جدید باز می‌کنید، وب‌سایت‌ها ممکن است بتوانند اطلاعات مربوط به فعالیت مرور شما را در طول مرور جمع‌آوری کنند.»

موضوع دیگری که مخالف استدلال های گوگل است و قاضی به آن اشاره کرد این است که شاکیان شواهدی در اختیار دارند که این شرکت داده های مرور منظم و خصوصی کاربران را در همان گزارش ها ذخیره می کند و از آن سیاهه ها برای ارسال تبلیغات شخصی به کاربران استفاده می کند. حتی اگر داده‌های جمع‌آوری‌شده به تنهایی ناشناس باشند، گوگل می‌تواند از با احتمال موفقیت بالا از آنها برای شناسایی منحصربه‌فرد کاربر استفاده کند.»

قاضی همچنین به استدلال گوگل مبنی بر اینکه شاکیان متحمل آسیب اقتصادی نشده‌اند، پاسخ داد و نوشت که شاکیان نشان داده‌اند که بازاری برای داده‌های مرور آنها وجود دارد و ادعای جمع‌آوری مخفیانه داده‌ها توسط گوگل، توانایی شاکیان را برای مشارکت در آن بازار کاهش می‌دهد. در نهایت، دادگاه با توجه به ماهیت جمع آوری داده ها توسط گوگل، متقاعد شده که جریمه مالی به تنهایی راه حل مناسبی نیست و برای رسیدگی به این امر قرار منع ضروری است.

این شکایت که در سال ۲۰۲۰ تنظیم شده به دنبال حداقل ۵ میلیارد دلار غرامت است.

از طرفی این شرکت به تازگی سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرده تا اعلام کند که می تواند از داده های در دسترس عموم برای کمک به آموزش مدل های هوش مصنوعی خود استفاده کند. گوگل اکنون در متن سیاست حریم خصوصی خود «مدل‌های هوش مصنوعی» را به «مدل‌های زبانی» تغییر داده و همچنین اعلام کرده که می‌تواند از اطلاعات در دسترس عموم برای محصولات کاملی مانند قابلیت‌های ترجمه گوگل، بارد وکلود ای‌آی استفاده کند. این شرکت با به‌روزرسانی خط ‌مشی‌های خود، به کاربران اطلاع داده و نشان می‌دهد که هر چیزی که به صورت عمومی و آنلاین پست می‌کنند، برای آموزش بارد، نسخه‌های آینده آن و هر محصول مولد هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط گوگل استفاده می‌شود. منتقدان نگرانی‌هایی را در مورد استفاده شرکت‌ها از اطلاعات آنلاین برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی ابراز کرده‌اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....