تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 15:20
کد خبر : 78886

شوک طلای جهانی به قیمت سکه در ایران

شوک طلای جهانی به قیمت سکه در ایران

نرخ حواله درهم در بازار امروز بر خلاف افزایش قیمت دلار نوسان محدودی را تجربه کرد. اقتصاددان: بازار ارز و طلا امروز سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود. نرخ دلار در بازار امروز توانست ۲۸۰ تومان بالا برود و وارد کانال ۲۶ هزار تومان شود.

نرخ حواله درهم در بازار امروز بر خلاف افزایش قیمت دلار نوسان محدودی را تجربه کرد.

اقتصاددان: بازار ارز و طلا امروز سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود. نرخ دلار در بازار امروز توانست ۲۸۰ تومان بالا برود و وارد کانال ۲۶ هزار تومان شود.

قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار امروز با ۲۶ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد. دلار در نیمه معاملات نقدی بر روی ۲۶ هزار ۳۱۰ تومان قرار گرفت. در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار اندکی رشد کرد. نرخ دلار در این بازار ۲۴ هزار ۵۰۶ تومان بود که نسبت به دیروز ۲۵ تومان رشد را نشان می دهد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی هم که تابلو صرافی ها را رصد می کند امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. براین اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۴ هزار و ۳۸۵ و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۶۳۰ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۶۶ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۳۴۸ تومان می باشد.

نوسان محدود نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز بر خلاف افزایش قیمت دلار نوسان محدودی را تجربه کرد. قیمت درهم امروز ۲۰ تومان رشد کرد و با ۷ هزار و ۱۵۰ تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۶ هزارو ۲۶۱ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

شوک طلا به بازار سکه در ایران

قیمت اونس طلا شب گذشته با افزایش تنش های روسیه و اوکراین خود را به بالای مرز ۱۹۰۰ دلار رساند و در بازار امروز با ۱۹۰۵ دلار معامله شد. همین افزایش بهای اونس جهانی طلا شوکی به بازار طلا و سکه در ایران وارد کرد و این دو فلز گران بها در مسیر صعود قرار گرفتند . البته نباید از تاثیر افزایش قیمت دلار در بازار سکه هم چشم پوشی کرد.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان گران تر از عصر روز گذشته بود و با ۱ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۱۰۰ تومان مبادله شد . قیمت سکه هم امروز ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان بود که نسبت به عصر دیروز ۱۱۰ تومان بالاتر بود. این فلز گران بها در نیمه روز بر روی ۱۱ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان ایستاد. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۳۱۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دست آمد و حباب آن ۰٫۸۹به دست می‌آمد که کوچک بود.

خوش بینی معامله گران دلار به مذاکرات وین

بازار ارز تهران و معامله گران دلار با وجود اینکه به روند مذاکرات خوشبین هستند اما به نظر می رسد هنوز برخی از اختلافات دو طرف مذاکره کننده حل نشده است. نورنیوز، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشت: به توافق نهایی نزدیک شده ایم اما به دلیل عدم توافق بروی چند موضوع تا توافق نهایی فاصله زیادی داریم.

این درحالی است که بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشته است. چند موضوع مهم باقیمانده که منتظر تصمیم گیری طرف مقابل و اراده واقعی آنها برای رفع تحریم ها هستیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....